به گزارش اکوایران، سرلشکر رفی میلو، رئیس فرماندهی جبهه داخلی ارتش اسرائیل می‌گوید سرعت پایین شلیک موشک در روز گذشته نشان می‌دهد حماس خود را برای یک جنگ طولانی آماده می‌کند.

به نوشته سی‌ان‌ان، میلو در گفتگو با خبرنگاران گفت: «ما رفتار حماس را شناسایی کرده‌ایم که متوجه می‌شود وارد یک جنگ طولانی شده است.» به گفته او: «حماس آتش را به‌گونه‌ای مدیریت می‌کند که برای هفته‌ها [نبرد] در نظر گرفته شده است، و سرعت شلیک را به حدود 200 تا 400 موشک در روز کاهش داد تا به خود اجازه نبرد بسیار طولانی را بدهد».

میلو می گوید حماس یک یا دو بار در روز مرکز اسرائیل را هدف قرار می‌دهد تا بسیاری از اسرائیلی‌ها را در معرض خطر شلیک موشک قرار دهد.

هم‌چنین، بر اساس گزارش رسانه‌های عبری، تعداد کشته شدگان اسرائیل از زمان آغاز جنگ همچنان در حال افزایش بوده و به 1300 نفر رسیده است. حدود 3300 نفر مجروح شده اند که حال 28 نفر وخیم و 350 نفر خطرناک است.

نیروهای دفاعی اسرائیل می‌گویند در میان تقویت کلی نیروها در شمال اسرائیل، نیروهای ذخیره را در شهرهای مرزی لبنان مستقر کرده‌اند. ارتش اسراییل اعلام کرده: «نیروها وظایف دفاعی مختلفی را در شهرک‌ها انجام می‌دهند که شامل گشت‌زنی، کمین، و استقرار موانع جاده‌ای است تا از امنیت ساکنان اطمینان حاصل شود».

تنش‌ها در شمال سرزمین‌های اشغالی در روزهای اخیر، از جمله چندین درگیری مرگبار در مرز، که برخی از آنها توسط گروه‌های فلسطینی فعال در جنوب لبنان تحت کنترل حزب الله و برخی دیگر توسط خود حزب الله صورت گرفته است، بالا بوده است.