به گزارش اکوایران، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل روز یکشنبه به رئیس جمهور آمریکا، جو بایدن گفت که اسرائیل چاره‌ای جز آغاز عملیات زمینی در غزه ندارد. به گفته سه منبع اسرائیلی و آمریکایی که در جریان این تماس قرار گرفتند، رهبر اسرائیل گفت: «ما باید وارد شویم.»

به نوشته اکسیوس، پیام نتانیاهو می‌تواند نشان دهد که واکنش اسرائیل به عملیات حماس، در روزها و هفته‌های آینده چگونه خواهد بود؛ در آنچه نخست‌وزیر اسرائیل گفته یک «جنگ طولانی و دشوار» خواهد بود.

ارتش اسرائیل روز دوشنبه اعلام کرد که 300،000 سرباز ذخیره را به عنوان بخشی از آماده‌سازی‌ها برای حمله زمینی احتمالی به غزه بسیج کرده است - که بیشترین تعداد نیروهای ذخیره‌ای است که در دهه‌های گذشته فراخوانده شده‌اند.

به گفته این سه منبع، بایدن در جریان تماس خود با نتانیاهو موضوع اسرای اسرائیلی در غزه را مطرح کرد.

نتانیاهو گفت: «ما باید وارد شویم. اکنون نمی‌توانیم مذاکره کنیم.»

بنا بر گزارش این رسانه آمریکایی، نتانیاهو به بایدن گفته است که اسرائیل چاره دیگری جز پاسخ دادن با زور ندارد زیرا نمی‌تواند در خاورمیانه ضعف نشان دهد.

به گفته این سه منبع، نتانیاهو به بایدن گفت: «ما باید بازدارندگی را احیا کنیم.»

بنا به این گزارش، بایدن تلاشی برای تحت فشار قرار دادن نتانیاهو یا منصرف کردن او از انجام عملیات زمینی انجام نداده است.

بایدن همچنین از نتانیاهو درباره این سناریویی پرسید که جبهه دومی در امتداد مرز اسرائیل و لبنان باز شود.

گروه حزب الله لبنان روز یکشنبه سه موشک به سمت یک پایگاه نظامی اسرائیل در مرز شمالی شلیک کرد.

روز دوشنبه، ارتش اسرائیل ادعا کرد که چندین مرد مسلح را که می‌خواستند از طریق مرز با لبنان به اسرائیل نفوذ کنند، به ضرب گلوله کشته است. حزب الله گفت که در آن حادثه دخالتی نداشته است. ارتش اسرائیل روز دوشنبه به چندین پاسگاه حزب الله در نزدیکی مرز حمله کرد.

به گفته این منابع، نتانیاهو به بایدن گفت که باز شدن جبهه در مرز لبنان مایه نگرانی است و اسرائیل در حال آماده شدن برای این سناریو است، اما تاکید کرد که اسرائیل چاره دیگری جز پاسخ دادن «با قدرت زیاد در غزه» ندارد.