به گزارش اکوایران؛ ساعتی پیش یکی از انبارهای باتر‌ی‌سازی سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع طعمه حریق شد که بر اساس اعلام سازمان آتش نشانی، این حادثه تا لحظه تدوین این گزارش تلفات جانی نداشت.

جلال ملکی سخنگوی آتش‌نشانی نیز در گفت و گویی با شبکه خبر «بی‌احتیاطی کارگران در تعمیر ساختمان» را علت آغاز آتش‌سوزی اعلام کرد؛ حریقی که وسعت آن حدود ۵۰۰ متر برآورد شده است. بنابر اعلام سخنگوی آتش‌نشانی، این حادثه تحت کنترل است. 

دقایقی پس انتشار اخبار مربوط به این آتش‌سوزی، روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با صدور اطلاعیه‌ای این آتش‌سوزی را به حادثه هفته گذشته در این انبار مرتبط کرد. بر اساس این اطلاعیه، «در پی آتش سوزی هفته گذشته در محل انبار پلاستیک وابسته به سازمان انرژی در محدوده میدان نوبنیاد واقع در تهران، امروز محل مورد نظر توسط گروه پیمانکاری در حال پاکسازی  و ‌تخلیه نخاله ها و ضایعات قبلی بود که نخاله‌های باقی‌مانده مورد اشتعال واقع شد.»

در ادامه این اطلاعیه آمده است: «پس از وقوع این حادثه در اولین لحظات تیم‌های آتش‌نشانی به سرعت در محل حضور یافته و آتش در حال مهار شدن است. خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته است.»

آنچنان که در بیانیه وزارت دفاع نیز آمده، این نخستین بار نیست که انبارهای وزارت دفاع با حریق روبرو می شوند؛ پیش از این نیز در بامداد آخرین روز شهریورماه امسال، انبار پلاستیک مربوط به باتری سازی وابسته به سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع دچار حریق شده بود که بدون تلفات جانی مهار شد.