به گزارش اکوایران،  امروز در حاشیه جلسه هیات دولت رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش گفت: در حوزه تأمین معلم موردنیاز یک سال تاریخی را گذراندیم ولی باز کمبود وجود دارد که باید تأمین شود.

به نقل از خبرگزاری‌ها صحرایی از تغییر محتوای بیش از ۵۰ کتاب درسی نیز خبر داد و گفت: این تغییر تابع یک فرایند حساب‌شده و علمی است که در قالب بسته‌های آموزشی مکمل می‌شود و بعد به تغییر محتوا می‌رسد. یک ماه پیش تولید کتاب‌های سال ۱۴۰۳ را شروع کردیم.

او در بخش دیگری از سخنانش گفت:تمام دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی سراسر کشور دو بار در هفته شیر رایگان دریافت خواهند کرد.وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: تامین معلم موردنیاز را داریم که آن را برطرف می‌کنیم‌. تامین لوازم التحریر دانش‌آموزان مناطق محروم را داریم که با کمک ۱۸ نهاد برای آن برنامه‌ریزی شده است. با بنیاد برکت برای بهسازی، بازسازی و ساختن مدارس جدید برنامه‌ریزی کردیم.

دانش آموزان مانده از تحصیل

صحرایی در مورد دانش آموزان بازمانده از تحصیل گفت: تاکنون ۲۳۴ هزار دانش‌آموز  شناسایی شدند که ۷۰ هزار نفر به تحصیل بازگشته‌اند و پیش‌بینی می‌شود امسال بازگشت ۵۰ هزار نفر دیگر به تحصیل است.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: کتاب درسی به اندازه نیاز دانش‌آموزان چاپ شده است و دانش‌آموزان اتباع باید در سامانه سازمان مهاجرت کد یکتا بگیرند تا کتاب به آنان تخصیص داده شود.