به گزارش اکوایران، وزارت امور خارجه کره جنوبی روز سه‌شنبه اعلام کرد دیپلمات‌های ارشد کره جنوبی و ایران رایزنی‌های تلفنی درباره رسیدگی به وجوه مسدود شده تهران در سئول و تقویت روابط دوجانبه داشته‌اند.

به نوشته یورونیوز، پارک جین، وزیر امور خارجه کره جنوبی روز دوشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود گفت: «سئول با درک روشنی مبنی بر اینکه دارایی‌های مورد بحث متعلق به مردم ایران است تلاش می‌کند تا سرمایه‌های مسدود شده تهران را منتقل کند.»

پارک اضافه کرد که کره جنوبی به سمت حل موضوع از طریق ارتباطات نزدیک با کشورهای مربوطه حرکت کرده است. 
این اظهارات پس از آن بیان شد که ماه گذشته ایالات متحده در توافقی با ایران در قبال انتقال وجوه مسدود شده از بانک‌های کره جنوبی به حساب ویژه‌ای در قطر، پنج شهروند آمریکایی زندان در ایران آزاد می‌شود. 
پارک همچنین تصریح کرد که هر دو کشور باید همکاری‌های خود را در زمینه‌های مختلف از جمله در حوزه دانشگاهی، علمی، ورزشی و فرهنگی گسترش دهند.
امیرعبداللهیان با اشاره به حل انتقال دارایی‌های ایران از بانک‌های کره جنوبی تاکید کرد: «اکنون می‌توانیم در صفحه جدیدی از روابط دوجانبه گام برداریم و جمهوری اسلامی ایران از هر ابتکاری که به ارتقای مناسبات دو کشور کمک نماید استقبال می‌کند.»