به گزارش اکوایران، کیم جونگ اون، از کارخانه‌های تولید موشک های تاکتیکی، سکوهای پرتاب متحرک، خودروهای زرهی و توپخانه‌ها بازدید کرده و دستور داده که کارخانه‌های نظامی، تولیدات خود را افزایش دهند . وی افزود، سطح کیفی آمادگی‌های جنگی به توسعه صنعت مهمات بستگی دارد و کارخانه‌ها مسئولیت بسیار مهمی در تسریع آمادگی‌های جنگی ارتش خلق کره دارند. وی همچنین مانورنظامی کره‌جنوبی و ایالات متحده را تمرینی تهاجمی پنداشته که برای روبه‌رویی با آن باید آمادگی داشته باشند. 

به گزارش خبرگزاری الجزیره، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، کارخانه‌های مهمات اصلی نظامی، از جمله کارخانه تولید موشک تاکتیکی را بازرسی کرده و دستور داده است که تولید موشک، گلوله‌های راکت‌انداز و دیگر سلاح‌ها افزایش یابد. با توجه به گزارشات،این بازرسی‌ها در روز دوشنبه، اخرین بازدید او در چندوقت اخیر از تاسیسات دفاعی است. در همین راستا، کره جنوبی و ایالات متحده برای مانورهای نظامی سالانه آماده می شوند که کره شمالی آن ‌ها را تمرینی برای تهاجم میداند. مقامات ایالات متحده گفته اند که روسیه به دنبال سلاح های کره شمالی برای جنگ خود با اوکراین است. 

خبرگزاری رسمی مرکزی کره (KCNA) گفت کیم در روزهای جمعه و شنبه از کارخانه‌های تولید موشک های تاکتیکی، سکوهای پرتاب متحرک، خودروهای زرهی و توپخانه‌ها بازدید کرده است . خبرگزاری رسمی مرکزی کره گفت،کیم در طول بازدیدش در کارخانه موشک، هدف خود را «افزایش چشمگیر» ظرفیت تولید تعیین کرد تا این کارخانه بتواند موشک‌هایی را برای پاسخگویی به نیازهای واحدهای نظامی خط مقدم تولید کند. بر اساس این گزارش، کیم گفت: «سطح کیفی آمادگی‌های جنگی به توسعه صنعت مهمات بستگی دارد و این کارخانه مسئولیت بسیار مهمی در تسریع آمادگی‌های جنگی ارتش خلق کره دارد.» کیم با بازدید از کارخانه‌های دیگر، خواستار ساخت کامیون‌های پرتاب موشک مدرن‌تر شد و گفت که نیاز فوری به افزایش تولید پرتاب‌کننده موشک‌های کالیبر بزرگ «با سرعت تصاعدی»دارد. کیم همچنین یک خودروی زرهی رزمی کاربردی جدید را راند. او، از زمانی که دیپلماسی پرمخاطره اش با دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در سال 2019 فروپاشید، بر گسترش زرادخانه های هسته ای و موشکی خود تمرکز کرده است. از آغاز سال 2022، ارتش کیم بیش از 100 آزمایش موشکی انجام داده است که بسیاری از آنها هشداری به آمریکا و کره جنوبی در مورد گسترش تمرینات نظامی مشترکشان است. کره شمالی توانایی آزمایش های تسلیحاتی بیشتری را به دلیل تمرینات نظامی آمریکا و کره جنوبی دارد و قرار است، تمرینات نظامی تابستانی خود را در اواخر این ماه آغاز کنند. کره شمالی، آموزش آمریکا و کره جنوبی را تمرینی تهاجمی می داند اما متحدان می گویند هیچ قصدی برای حمله به کره شمالی ندارند. خبرگزاری رسمی مرکزی کره، به نقل از کیم گفت که کره شمالی باید «نیروی نظامی عظیمی داشته باشد و برای مقابله با هر جنگی کاملاً آماده باشد». بسیاری از کارشناسان می‌گویند کیم در نهایت قصد دارد از زرادخانه‌های تسلیحات مدرن خود هر زمان که دیپلماسی با واشنگتن از سر گرفته شود و برای کاهش تحریم‌ها، برای گرفتن امتیاز از ایالات متحده استفاده کند.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در جریان سفر ماه گذشته خود به پیونگ یانگ با مقامات کره شمالی در مورد افزایش فروش مهمات به مسکو برای جنگ در اوکراین صحبت کرده است. کره شمالی ادعای واشنگتن مبنی بر ارسال گلوله های توپخانه و مهمات به روسیه را رد کرده است.اما علناً از روسیه در جنگ حمایت کرده و به اعزام کارگران برای بازسازی مناطق تحت اشغال روسیه در اوکراین کمک کرده است . کیم سعی کرده است روابط خود را با چین و روسیه در مواجهه با فشار های تحت رهبری ایالات متحده بر سر برنامه هسته ای و مشکلات اقتصادی مرتبط با بیماری همه گیر کرونا ،تقویت کند .