به گزارش اکوایران، پس از ورود یک زیردریایی آمریکایی به دریای ججو در کره‌جنوبی برای بارگیری تجهیزات نظامی، کره شمالی ساکت ننشسته و دو موشک بالستیک را به سمت سواحل شرقی شلیک کرده است. ایالات متحده این کنش را ، ایجاد بی‌ثباتی در منطقه خوانده است اما تاکید کرد که برای آمریکا و متحدانش تهدید فوری ایجاد نخواهد کرد. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، ارتش کره‌شمالی اعلام کرد ساعاتی پس از ورود یک زیردریایی آمریکایی در جنوب، دو موشک بالستیک به سمت دریا در سواحل شرقی شلیک کرده است. نیروی دفاعی ژاپن نیز ضمن تایید این خبر، سقوط هردو موشک در خارج از منطقه اقتصادی انحصاری را گزارش دادند. 

این پرتاب ها در بحبوحه تشدید تنش ها در شبه جزیره کره انجام می شود، زیرا کره جنوبی و ایالات متحده اقداماتی را برای افزایش آمادگی نظامی خود در برابر برنامه تسلیحاتی کره شمالی با استقرار تسلیحات نظامی استراتژیک ایالات متحده انجام می دهند.

کره شمالی با عصبانیت واکنش نشان داده و گفته است که چنین اقدامی می تواند معیارهای استفاده از سلاح هسته ای را برآورده کند.

ایالات متحده گفت که در حال رایزنی نزدیک با متحدان خود در مورد پرتاب موشک های کره شمالی است و آنها را عامل بی‌ثباتی در منطقه و جهان توصیف کرد.  که آن را بی ثبات کننده توصیف کرد .ارتش آمریکا روز دوشنبه در بیانیه‌ای اضافه کرد که این پرتاب‌ها هیچ تهدید فوری برای قلمرو آمریکا یا متحدان آمریکا ایجاد نمی‌کند. 

نیروی دریایی کره جنوبی اعلام کرد که در روز دوشنبه، یک زیردریایی هسته‌ای آمریکایی برای بارگیری تجهیزات نظامی در حالی که در یک مأموریت عملیاتی نامشخص بود، وارد یک پایگاه دریایی در جزیره جنوبی ججو در کره جنوبی شد.

در آخر هفته، کره شمالی رگباری از موشک های کروز را به سمت دریا در سواحل غربی شلیک کرد. هفته گذشته، کره شمالی پس از ورود یک زیردریایی مجهز به سلاح هسته ای آمریکا به بندری در کره جنوبی برای اولین بار از دهه 1980، آزمایش های موشکی بالستیک انجام داد.