به گزارش اکوایران، در روزهای گذشته اعلام شد که حکم پرونده اکبر طبری مدتی پیش در شعبه هم‌عرض مجددا صادر و او به مجازات حبس محکوم شده، پرونده او نیز در دیوان عالی کشور در حال رسیدگی و منتظر اعلام رای نهایی است.

طبری که ۲۳ تیر سال ۹۸ به دلیل اتهاماتی از جمله «تشکیل شبکه ارتشا با وصف سردستگی»، «پولشویی»، «جعل اسناد» و «اعمال نفوذ در پرونده‌های قضایی» بود، بازداشت شده بود، پس از صدور کیفرخواست و ارسال پرونده اولین جلسه رسیدگی به اتهامات طبری روز یکشنبه ۱۸ خرداد سال ۹۹ به ریاست قاضی بابایی در شعبه ۵ دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد.

سرانجام سخنگوی قوه قضائیه بعد از 14 جلسه دادگاه حکم اکبر طبری را 31 سال حبس اعلام کرد. 

وکلای طبری پس از صدور حکم درخواست اعاده دادرسی دادند که سرانجام پرونده به دیوان عالی کشور ارجاع شد و میزان قرار وثیقه طبری از 100 میلیارد تومان به 300 میلیارد تومان افزایش یافت و او تا صدور رای قطعی از زندان آزاد شد.

امروز 21 تیر رئیس دیوان عالی کشور نسبت به پرونده اکبر طبری اظهاراتی داشت.

بر اساس گفته‌های احمد مرتضوی مقدم، موضوع پرونده اکبر طبری ارتشاء است و به دفعات متعدد و از اشخاص مختلف مطرح شده است و بحث اختلاس از ابتدای تشکیل پرونده عنوان اتهامی نبوده و نیست.

رئیس دیوان عالی کشور اتهام دیگر طبری را پولشویی و جعل اعلام کرده و گفته که مشارالیه معاملاتی را برای تطهیر اموال دریافتی انجام داده که مورد حکم قرار گرفته است، یکی دیگر از موارد اتهامی جعل سند وکالت به نام همسرش است. 

مرتضوی مقدم اظهار کرده که حکم صادره پس از قطعیت به مرحله اجرا درآمد و محکوم علیه چهارسال از حبس را گذراند، طبری با ارائه مستندات جدید، درخواست اعاده دادرسی داد و ادعا کرد که بحث تشکیل شبکه ارتشاء در پرونده مطرح نبوده است، در نهایت با بررسی پرونده در دیوان عالی کشور ضمن موافقت با درخواست او و تجویز اعاده دادرسی، پرونده در این بخش برای بررسی مجدد به دادگاه هم عرض ارجاع شد و پس از بررسی در رابطه با اتهام ارتشاء حکم صادر شد و وی در مورد پولشویی نیز به پرداخت جزای نقدی و استرداد وجوه محکومیت یافته است. 

آنطور که رئیس دیوان عالی کشور خبر داده، اکنون پرونده با احکام تکمیلی که صادر شده در دیوان عالی کشور مطرح است و به زودی در این رابطه رأی مقتضی صادر خواهد شد.

مرتضوی مقدم درباره بزه اعمال نفوذ در این پرونده گفته که در رابطه با این اتهام نیز حکم صادر شده است.