اکوایران: یکی از مقامات جوان حزب کمونیست چین در اتوبوس تلفن همراه خود را بر‌می‌دارد و برنامه «جوان‌سازی شماره 1» را باز می کند. این یک اپلیکیشن سرگرمی یا یک سایت خرید نیست. این اپلیکیشنی است که به گفته‌های شی جین‌پینگ، رهبر چین، اختصاص داده شده است.

این جوان یک ستاره تبلیغاتی است که مقامات را تشویق می‌کند تا در برنامه‌ای برای یک مسابقه سراسری در مورد ایدئولوژی شخصی شی ثبت نام کنند. تا کنون در تابستان امسال، 700000 عضو حزب از نزدیک به 97 میلیون روزانه وارد برنامه شده‌اند تا با تلاش برای یادآوری آنچه که شی در مورد آن گفته (تقریباً همه چیز) شرکت کنند.

برای رسیدن به فینال ماه آینده، آنها باید به صدها سوال چند گزینه‌ای پاسخ دقیق بدهند: «در چین مدرن، جوهر میهن‌پرستی این است که قاطعانه ملت و حزب را دوست داشته باشیم و در [.....] بسیار متحد باشیم». جای خالی را با چه عبارتی پر کنیم؟ الف) عشق به سوسیالیسم، ب) پیگیری پیشرفت، ج) جسارت در مسئولیت پذیری یا د) تقویت توانایی خود برای مبارزه؟ (پاسخ الف بود.)

نمایش وفاداری سیاسی و اشتیاق نسبت به شی 

این مسابقه جدیدترین راه برای نمایش وفاداری سیاسی و اشتیاق نسبت به شی است، کسی که از زمان مائو تسه تونگ و آغاز دوره سوم هنجارشکنی به عنوان رئیس جمهور در ماه مارس، قدرت شخصی بیشتری نسبت به هر رهبر چینی کسب کرده است. 

طبق آن‌چه در گزارش واشنگتن پست آمده، شی جین‌پینگ در آوریل یک کمپین مطالعاتی مارکسیستی را با تمرکز بر ایدئولوژی شخصی خود، با چرخشی مدرن، راه‌اندازی کرد. از آن زمان، همه، از کارمندان شرکت‌های فن‌آوری گرفته تا دانش‌آموزان، در درس‌هایی که در این برنامه‌ها ارائه می‌شود مجبور به شرکت کردن هستند.

download (1)

شی جین‌پینگ در طول دهه اول قدرت خود، فلسفه‌ای را توسعه داد که به طور رسمی به نام «اندیشه شی جین پینگ در مورد سوسیالیسم با ویژگی‌های چینی برای یک دوره جدید» شناخته می شود. این یک نظریه واضح نیست. بلکه مجموعه‌ای گسترده از تقریباً همه اظهارات منسوب به او، به استثنای نوشته‌ها و سخنرانی‌های اولیه ناخوشایند در مورد موضوعاتی مانند سانسور و اعتراضات میدان تیان آن من است. 

هر رهبر جمهوری خلق ایدئولوژی های مشابهی داشته است که برای هدایت حزب و ملت است. اما نسخه شی جین پینگ بر نقش شخصی او به‌عنوان رهبر «هسته‌ای» تأکید می‌کند و دیدگاه او را از یک حزب نیرو‌بخش، متحد و وفادار که چین را به سمت موقعیت مسلط در صحنه جهانی هدایت می‌کند، در بر می‌گیرد.

روند جلسات مطالعه بازی‌سازی در سال 2019 با راه اندازی اپلیکیشن Xuexi Qiangguo آغاز شد - نامی که می تواند به معنای «مطالعه برای یک ملت قوی» یا «مطالعه شی برای یک کشور قوی» باشد. از آن زمان تاکنون پلتفرم‌های زیادی در Xi Thought وجود داشته است.

تلقین سوسیالیسم چینی

اما این تنها مقامات حزب کمونیست نیستند که باید نگران حصول اطمینان از شناخت صحیح سوسیالیسم چینی در میان اعضاء و هواداران خود باشند. در برخی از شرکت‌ها، افرادی که در برنامه‌های مطالعه شی ضعیف عمل می‌کنند، ممکن است در طول بررسی‌های عملکرد با بررسی‌های بیشتری مواجه شوند.

این تلاش برای جاسازی ایدئولوژی در امور روزمره را می‌توان در گسترش پلتفرم هایی مانند «جوان‌سازی شماره 1» مشاهده کرد. این برنامه توسط بانک مرکزی چین و کمیته کاری دولت استان ژجیانگ، با محتوای ارائه‌شده توسط یکی از مجلات تئوریک حزب توسعه داده شده است.

جایزه برندگان پس از فینال در ماه جولای اعلام می شود. در اطلاعیه‌ای رسمی آمده است: «ترکیبی از پاداش‌های معنوی و مادی» که به شما و واحد کاری حزب کمونیست شما اعطا می‌شود و همچنین در روزنامه‌های اصلی حزب نام برده می‌شوید. جدای از مسابقه، این برنامه به مردم امکان می‌دهد حق عضویت در حزب خود را بپردازند و با سایر کادرها در سراسر کشور و جهان ارتباط برقرار کنند.

برخی از رقبا پس از صعود به نیمه نهایی ابراز ناراحتی کردند. پاسخ دادن به سوالات برای بیش از 20 روز آسان نبود. یکی از کاربران نوشت: می خواستم مقالات تجدید نظرم را دور بریزم که به من گفتند به نیمه‌نهایی رسیده‌ام. اکنون تنها 15 روز دیگر برای پاسخ دادن به سؤالات زیاد در مورد موضوعات زیاد وقت دارم و واقعا نمی توانم همه آنها را حفظ کنم.

ساختار هوشمند حزب

رهبران کمونیست چین مدت‌هاست که ایده «تحکیم ساختار حزب» را ترویج کرده‌اند - این ایده اساساً تضمین می‌کنند که همه وظایفی را که از بالا منتقل می‌شوند، به خوبی در ذهن و ناخودآگاه اعضاء و هواداران درج می‌شود. مائو این کار را با کتاب قرمز کوچک خود انجام داد، اما شی تشکیل حزب «هوشمند» را با ابزارهای ارتقا یافته‌ای مانند این برنامه ها تشویق کرده است. این امر به‌ویژه از ماه مارس، زمانی که شی جین‌پینگ سومین دوره ریاست‌جمهوری خود را آغاز کرد و رده‌های بالای رهبری را با همراهانش جمع کرد، قابل توجه بود.

download (2)

این کار با برنامه «مطالعه برای یک ملت قوی» آغاز شد. «این یک کتاب قرمز کوچک بسیار متفاوت است. 

همچنین جایگزین‌های کاغذی (غیر آنلاین) برای اثبات وفاداری فردی به رهبر وجود دارد. دست‌کم هفت کتاب تقدیم‌شده به شی تنها در ماه آوریل منتشر شد، از جمله یک راهنمای مطالعه، دو جلد از آثار منتخب و یک جلد کوتاه در مورد «انقلاب درون» مورد نیاز حزب برای «آماده شدن در برابر آزمون بزرگ دریاهای خشن و متلاطم».

آشنایی با سخنان و شخصیت شی به طور فزاینده‌ای برای پیشرفت ضروری است، حتی برای کسانی که هوادار حزب کمونیست نیستند. سوالات مربوط به نظریه‌های او به طور فزاینده ای در آزمون‌های حرفه‌ای برای روزنامه‌نگاران، معلمان و وکلا ظاهر می‌شود.

درخواست‌های انشا در امتحان ورودی دانشگاه، که برای موفقیت در چین مدرن حیاتی است، اکنون اغلب سخنان شی را در بر می‌‌گیرد.

امسال برای اولین بار بود که مقالات آزمون‌های دانش‌آموزان مستقیماً شی را نام بردند، برخلاف سال‌های گذشته که از سخنان او به عنوان پیام‌های مقاله استفاده می‌شد، بدون اینکه منبع آنها فاش شود.