به گزارش اکوایران، ران دسانتیس، نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در گفت‌وگو با نشریه اسرائیل هیوم در پاسخ به سوالی مبنی بر این که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ارتباط با ایران و برنامه هسته ای این کشور چه تصمیمی خواهید گرفت مدعی شد که توافق میان اوباما و مقام های وقت ایران؛ «توافق هسته‌ای ۲۰۱۵» یک فاجعه بود.

 به ادعای این نامزد جمهوری خواه، امروز بایدن تلاش می‌کند تا توافق پیشین را احیا کند. با این همه توافق با ایران یعنی حمایت از فعالیت های منطقه ای این کشور. او در ادامه ادعایش خاطر نشان کرد، تصور می کنم تحت فشار قرار دادن ایران از منظر اقتصادی، دیپلماتیک و حتی نظامی نتیجه بخش خواهد بود.

دسانتیس در ادامه این گفتگو ضمن اشاره به توان نظامی ایالات متحده مدعی شد که ایران نه فقط تهدیدی علیه اسرائیل بلکه تهدیدی علیه ایالات متحده هم محسوب می شود. با این همه (به ادعای این چهره جمهوری خواه) به واسطه نزدیکی جغرافیایی دو بازیگر، این امکان که ایران با توسل به نظامی گری ، اسرائیل را هدف قرار دهد بیشتر است. او در ادامه ادعای خود و با اشاره به پیشرفت برنامه هسته ای ایران مدعی شد که اسرائیل این حق را دارد تا از خود دفاع کند و ایالات متحده باید از این بازیگر حمایت نماید.

ران دسانتیس در پاسخ به سوال دیگری در باب توافق هسته ای احتمالی میان ایران و آمریکا مدعی شد که با لحاظ کردن تاریخچه روابط دو بازیگر به این نتیجه خواهیم رسید که توافق میان تهران و واشنگتن بی معنا است.