به گزارش اکوایران، محمد اسلامی - رئیس سازمان انرژی اتمی - در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به اظهارات یک نماینده مجلس مبنی بر نصب 100 دوربین جدید در نیروگاه اصفهان و مغایرت آن با قانون اقدام راهبردی مجلس گفت: چنین موضوعی صحت ندارد، در اصفهان نیروگاهی نداریم که بخواهد 100 دوربین در آنجا نصب شود.

وی در ادامه گفت: سازمان انرژی اتمی براساس قانون اقدام راهبری عمل خواهد کرد، در تفاهمات انجام شده با آژانس در اسفند ماه، بحث تداوم دانش با آژانس که جزو الزامات پادمان و ان‌پی تی است در قالب یک بیانیه منتشر شد و در همان راستا اقدامات درحال هماهنگی و انجام است.

اسلامی تاکید کرد: اقدامات ایران در چارچوب ضوابط پادمان است و ملاک عمل ایران در اهداف کمی و کیفی قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌هاست.

در چند روز گذشته، محمود نبویان - نماینده مردم در تهران در گفت‌وگویی با بیان اینکه نباید به آژانس اعتماد کرد، گفته بود: «27 دوربین نظارتی برپچیده شد ولی بر خلاق قانون اقدام راهبردی مجلس با آژانس توافق کردند و اجازه نصب 10 دوربین داده شده است.»

اشاره این نماینده مجلس البته بعد از آن بود که بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی چنین خبری را منتشر کرده بود. در خبرهای اولیه درمورد صحبت‌های کمالوندی البته به نصب دوربین در نطنز اشاره شده بود اما یک روز بعد سازمان انرژی اتمی اعلام کرد که کمالوندی سهوا اشتباه کرده و هیچ دوربین نظارتی در نطنز نصب نشده است.

در اطلاعیه این سازمان عنوان شده بود: کمالوندی در گفت‌‌وگوی تصویری که فیلم کامل آن نیز موجود است، در مورد نصب دوربین در اصفهان صحبت ‌کرده که تنها در یک بخش از مصاحبه سهواً به‌جای تاسیسات «اصفهان» از «نطنز» یاد شد و برخی رسانه‌ها نیز به اشتباه از نصب دوربین در تاسیسات نطنز خبر دادند. این در حالی است که اساساً هیچ‌گونه دوربین نظارتی برای ثبت و ضبط فعالیت‌ها و در راستای توافق ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مرکز غنی‌سازی شهید احمدی‌روشن‌ (نطنز) فعال نیست.

حالا به نظر می‌رسد رئیس سازمان انرژی اتمی در واکنش تازه خود دو مورد را نادیده گرفته است؛ نخست اینکه اساساً صحبت از نصب 10 دوربین بوده، نه 100 دوربین و دوم اینکه مرجع اولیه خبر، سخنگوی سازمان متبوع او یعنی سازمان انرژی اتمی بوده است.