به گزارش اکوایران، حسین فاضلی هریکندی - رئیس کل دادگستری استان البرز - با تشریح اقدامات انجام شده در خصوص مسمومیت‌های الکلی در استان البرز که به گفته وی تاکنون منجر به فوت ۱۵ نفر و مسمومیت و بستری شدن حدود ۱۸۰ نفر شده است، گفت: بلافاصله پس از اطلاع از مسمومیت، دستورات قضایی لازم جهت بررسی موضوع، شناسایی و بازداشت متهمان صادر شد.

فاضلی هریکندی افزود: سه نفر از خرده‌فروشان مرتبط که نقش توزیع مشروبات الکلی دست‌ساز را داشتند در کمتر از ۲۴ ساعت با تلاش شبانه‌روزی نیروی انتظامی استان شناسایی و بازداشت شدند.

رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه در تحقیقات و بررسی انجام شده از این سه نفر، آن‌ها اعلام کردند که الکل‌های مذکور را به اسم اتانول از دو فروشنده تجهیزات پزشکی تهیه کرده و پس از ترکیب به فروش رسانده‌اند، ادامه داد: در این خصوص با توجه به اعترافات بازداشت‌شدگان، بلافاصله دو فروشنده و همچنین فردی که نقش واسطه را داشته شناسایی و بازداشت شدند که تحقیقات تکمیلی به کارخانه‌ای در شهرک صنعتی اشتهارد منتهی شد که در زمینه تولید محصولات آرایشی و بهداشتی فعالیت دارد.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی استان در نخستین ساعات بامداد با حضور در محل کارخانه، بیش از ۶۴۰۰ لیتر الکل آماده توزیع را قبل از عرضه، کشف و ضبط کردند.

فاضلی هریکندی گفت: صاحب کارخانه مذکور با ادعای تهیه محصولات آرایشی اقدام به اخذ الکل سهمیه‌ای می‌کرده است. این شخص با سوءاستفاده از خلا‌ءهای قانونی و نبود نظارت کافی، مبادرت به فروش غیرقانونی و خارج از شبکه الکل‌های واگذار شده می‌کرد.

وی تشریح کرد: تاکنون ۱۵ نفر فوت کرده و ۱۸۰ نفر دچار مسمومیت شده و در بیمارستان‌های مختلف کرج بستری شدند و اگرچه اکثر آن‌ها ترخیص شدند، اما تعدادی هم بستری بوده، برخی از این افراد دچار نابینایی شده و تعدادی هم به جهت آسیب به کلیه تحت دیالیز قرار دارند.