به گزارش اکوایران، کانال امارت اسلامی مدعی شد که برخی منابع محلی از ولایت نیمروز، از وقوع درگیری میان نیروهای طالبان و مرزبانان ایرانی خبر داده‌اند.

آنطور که خبرآنلاین گزارش داده، این درگیری صبح امروز در یکی از مناطق ولایت نیمروز رخ داده است.

تاکنون از سوی منابع رسمی درباره تأیید این درگیری و علت آن خبری منتشر نشده است.

با این حال خبرگزاری تسنیم که نزدیک به برخی ارگان‌های نظامی محسوب می‌شود، نوشته که بررسی‌های میدانی نیز از وقوع درگیری میان مرزبانان ایران در مرز نیمروز و «عده‌ای مسلح با هویت نامشخص» حکایت دارد.

خبرگزاری فارس هم نوشته که ساعاتی قبل حوالی پاسگاه ساسولی میان نیروهای طالبان و مرزبانان جمهوری اسلامی ایران تنش‌هایی رخ داد که «منجر به تبادل آتش شد.»

همچنین برخی خبرهای غیررسمی از هدف قرار دادن فرودگاه شهر زرنج توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران خبر داده‌اند و برخی منابع افغانستان می‌گویند چند نفر زخمی شده و به بیمارستان منتقل شده‌اند، اما این خبر هم هنوز از سوی منابع رسمی تأیید یا رد نشده است.

خبرگزاری ایسنا هم در خبری نوشته که در پی درگیری ایران و طالبان، از ساعت ۱۲:۲۰ دقیقه امروز پل ابریشم توسط نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران با توقف یک دستگاه کامیون بر روی این پل مسدود شده است.

به نوشته این رسانه، درگیری بین نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران با نیروهای طالبان افغانستان از حدود ساعت ۱۱ صبح امروز (شنبه) در محل پاسگاه سوسولی شهرستان هیرمند رخ داده و در حال حاضر نیز درگیری بین طرفین ادامه دارد.

خبرگزاری تسنیم هم در گزارش تکمیلی خود نوشته که این درگیری ظهر امروز در مرز سیستان و بلوچستان ایران و ولایت نیمروز افغانستان، و در مناطقی مانند اطراف روستاهای ساسولی، حاتم و ماککی رخ داده و در این درگیری از سلاح‌های سبک و نیمه‌سبک و توپخانه استفاده شده است؛ اما برخی اخبار مبنی بر بهره‌گیری نیروهای ایرانی از موشک «کاملاً کذب» است.

این خبرگزاری می‌گوید اخباری مبنی بر هدف قرار داده شدن فرودگاه زرنج در افغانستان توسط نیروهای ایرانی «غیرواقعی و کذب» است و درگیری‌ها در همان اطراف مناطقی که در بند یک آمد، به وقوع پیوسته است.

تسنیم همچنین نوشته که پس از شروع درگیری‌ها مکاتبات و تماس‌هایی میان سفارت ایران در افغانستان و وزارت دفاع دولت طالبان برقرار شده و بر همین اساس از ساعتی پیش این درگیری‌ها پایان یافته و دو طرف مشغول بررسی چرایی این تنش هستند.

خبرگزاری فارس هم نوشته جلسه‌ای که با حضور مسئولان مرزبانی ایران و افغانستان دقایقی پیش پایان یافت تا دلایل تنش بوجود آمده بررسی شود. همچنین آتش‌بس میان طرفین اعلام شده و درگیری‌ها پایان یافت.

تاکنون مشخص نشده که طرف‌های درگیر چه کسانی بودند.