به گزارش اکوایران، بر اساس اعلام دولت، این موشک یکی از پیشرفته‌ترین موشک‌های طراحی شده توسط متخصصان داخلی محسوب می‌شود و دارای برد ۲۰۰۰ کیلومتر و مجهز به سر جنگی از نوع شدیدالانفجار با وزن ۱۵۰۰ کیلوگرم است.

تفاوت مهم این موشک با نمونه‌های پیشین، تامین دقت نقطه‌زنی در فاز میانی یعنی پرواز بالای جو است که در سرعت بالای ۱۶ ماخ انجام می‌شود و سر جنگی با سرعت حدود ۸ ماخ به هدف اصابت می‌کند. رادارگریزی و مقاومت در برابر جنگ الکترونیک از ویژگی‌های دیگر این محصول دفاعی است.

طبق اعلام وزارت دفاع، این موشک قابلیت‌های تاکتیکی و راهبردی را به صورت همزمان داراست. سرعت بالای حمل و نقل سامانه و کاهش زمان آماده‌سازی قبل از پرتاب نیز از ویژگی‌های این محصول است و فرآیند آماده‌سازی پرتاب پس از استقرار سکو در کمتر از ۱۵ دقیقه انجام خواهد شد.

موتور این موشک جزو پیشرفته‌ترین موتورهای سوخت مایع کشور است و استفاده از سوخت هایپر گولیک در این موتور، باعث افزایش چشمگیر ایمپالس (ضربه ویژه) نسبت به سایر محصولات موشکی شده و استفاده از دو موتور کنترلی جهت هدایت و کنترل موشک، از دیگر ویژگی‌های آن است.

سر جنگی این موشک با طول حدود چهار متر، از بزرگترین سرهای جنگی محسوب می‌شود که با وزن کلی ۱۵۰۰ کیلوگرمی، قابلیت حمل بیش از یک تن مواد ناریه را خواهد داشت. مابقی جرم سرجنگی، متعلق به سازه، سیستم‌های هدایت کنترل در فاز میانی و سایر زیر سیستم‌های مربوط به سرجنگی است.

آنطور که درمورد ویژگی‌های این موشک اعلام شده، سرعت بالای اصابت به هدف، مانع تشخیص سیستم‌های پدافندی دشمن می‌شود و توان و زمان لازم جهت رهگیری و اقدام جهت انهدام سرجنگی را دارا نخواهند بود.