به گزارش اکوایران، وزارت دفاع سوئد از آغاز رزمایش بین‌المللی آئورورا ۲۳ با حضور کشورهای عضو ناتو خبر داد. این مانور که قرار است مهم‌ترین نوع خود در خاک سوئد در ربع قرن گذشته باشد، با هدف مقابله با حملات احتمالی به این کشور انجام می‌شود. این رزمایش با مشارکت نیروهای زمینی، دریایی و هوایی، آمادگی رزمی و قابلیت همکاری کشورهای شرکت کننده را آزمایش خواهد کرد.

۲۶ هزار سرباز اتریشی، انگلیسی، آلمانی، دانمارکی، لتونیایی، لیتوانیایی، نروژی، لهستانی، آمریکایی، اوکراینی، فرانسوی، فنلاندی، سوئدی و استونیایی در این رزمایش شرکت خواهند کرد. عملیات اولیه برای مناطق مرزی جنوب و شمال سوئد و همچنین جزیره گوتلند برنامه‌ریزی شده است. این مانور قرار است در ۱۱ می به پایان برسد.

این رزمایش بزرگ بر اهمیت همکاری میان کشورهای عضو ناتو برای تضمین امنیت منطقه و جلوگیری از متجاوزان تاکید می‌کند. کشورهای شرکت‌کننده می‌توانند دانش، تاکتیک‌ها و فناوری‌های خود را به اشتراک گاذشته تا توانایی‌های دفاعی جمعی و اتحادهای نظامی خود را تقویت کنند.

آئورورا ۲۳ همچنین بر تعهد سوئد به حفظ آمادگی امنیتی و دفاعی خود در برابر تهدیدات جهانی جاری تأکید می‌کند. این مانور بینش ارزشمندی در مورد آمادگی و توانایی این کشور برای همکاری در کنار کشورهای عضو ناتو در مواقع بحران ارائه خواهد کرد.

در حالی که عملیات‌های آئورورا ۲۳ در جریان است، جامعه بین‌المللی به دقت اثربخشی نیروهای مسلح کشورهای شرکت‌کننده و توانایی آنها برای پاسخ به تهدیدات احتمالی را می‌سنجد. این رزمایش به عنوان یک فرصت حیاتی برای کشورهای ناتو به منظور اصلاح استراتژی‌ها و تاکتیک‌های خود عمل می‌کند.