به گزارش اکوایران، با وجود تصمیم بنیامین نتانیاهو برای توقف اصلاحات جنجالی قوه قضاییه، تظاهرات اسرائیل علیه طرح کابینه در روز شنبه ادامه داشت.ده‌ها هزار نفر در تظاهرات بزرگ مرکز تل‌آویو شرکت کردند. تظاهرات کوچکتری نیز همزمان در سراسر اسرائیل برگزار شد.

به نوشته آسوشیتدپرس، سازمان‌دهندگان اعتراضات که بیش از سه ماه است تظاهرات هفتگی را برگزار می‌کنند، قصد دارند تا زمانی که نتانیاهو و کابینه‌اش از تغییرات مذکور منصرف شوند، شتاب و فشار تظاهرات را حفظ کنند.

نتانیاهو با عقب‌نشینی در برابر اعتراضات، برنامه‌های بازسازی سیستم قضایی را در ماه مارس متوقف کرد و گفت که می‌خواهد از جنگ داخلی اجتناب کند.

این طرح به نتانیاهو، که به اتهام فساد در محاکمه بوده و متحدانش در کابینه راست‌گرا حرف آخر را در انتصاب قضات این کشور می‌دهد. همچنین به پارلمان که توسط متحدان نتانیاهو کنترل می‌شود، اجازه می‌دهد تا تصمیمات دیوان عالی را لغو کرده و اختیارات دادگاه برای بررسی قوانین را محدود کند.

مخالفان می‌گویند که با تمرکز قدرت در دستان نتانیاهو و متحدان پارلمانیش، سیستم کنترل و تعادل حکومت از بین می‌رود. آنها همچنین می‌گویند که هم‌زمانی محاکمه نتانیاهو با اصلاحات قضایی، باعث ایجاد تعارض منافع می‌شود.