به گزارش اکوایران، حسین کنعانی - سخنگوی وزارت امور خارجه - در بخشی از نشست خبری امروز خود، درباره زمان‌بندی بازگشایی سفارت‌های ایران و عربستان، گفت: هیات فنی عربستان شنبه وارد تهران شده و مشغول بررسی سازوکارهای مناسب برای بازگشایی سفارت عربستان در تهران و سرکنسولگری در مشهد هستند.

کنعانی ادامه داد: ان‌شاءالله طی چند روز آینده شاهد عزیمت هیات ایرانی به عربستان برای زمینه‌سازی جهت بازگشایی سفارت ایران در ریاض و کنسولگری کشورمان در جده خواهیم بود.

وی همچنین افزود: امیدواریم با توجه به شرایط جدید در منطقه، شاهد شکل‌گیری روند آتش‌بس پایدار در یمن و آماده شدن زمینه برای شکل‌گیری روند صلح پایدار متناسب با منافع ملت یمن با مشارکت تمام طرف‌های یمنی در این کشور باشیم‌.

سخنگوی وزارت امور خاجه در پاسخ به پرسشی درباره تعیین سفرای دو کشور هم گفت که در ارتباط با تعیین سفرا بین دو کشور گام‌های ابتدایی برداشته شده و این روند در حال انجام است.

به گفته کنعانی، بازگشایی سفارتخانه‌های ایران و عربستان و نمایندگی‌های دو کشور در جده و مشهد نیازمند انجام اقدامات اجرایی است که در حال انجام است و ان‌شاءالله با انجام این اقدامات شاهد تبادل سفرا خواهیم بود.