به گزارش اکوایران، مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرده که «در پی دستور رئیس قوه قضائیه در رابطه با لزوم صیانت از امنیت روانی مردم و خانواده‌ها و برخورد با نشر دروغ و شایعات بی‌اساس در رابطه با موضوع مسمومیت‌های اخیر، دادستان تهران از تشکیل دو شعبه ویژه در دادسرای تهران برای رسیدگی به این موضوع از روز گذشته خبر داد.»

دادستان تهران در این رابطه گفت: کسانی که به نشر دروغ و شایعات اقدام و فضای امنیت روانی شهروندان و خانواده‌های عزیز را تهدید کنند، مورد رصد دستگاه‌‎های امنیتی، انتظامی و قضایی قرار دارند و برخورد قاطع و قانونی در انتظار آن‌ها خواهد بود.

صالحی افزود: متاسفانه برخی چهره‌های معروف و رسانه‌های مکتوب و برخط، به‌جای انتشار اطلاعات صحیح و دقیق، اقدام به انتشار ادعا‌هایی خلاف واقع و کاملا دروغ کرده‌اند که حقیقتا موجب تشویش اذهان عمومی شده است و قاعدتا دستگاه قضائی وظیفه دارد با این دست دروغ‌پراکنی‌ها برخورد قانونی کند.

وی با اشاره به تشکیل پرونده قضایی برای تعدادی از افراد و رسانه‌ها در دادستانی تهران طی یک هفته گذشته، اظهار کرد: با شایعه‌پراکنی‎ها و دروغ‌پردازی‌ها در این حوزه برخورد قانونی خواهد شد.

دادستان تهران خبر داد که «در یک هفته گذشته علیه مدیران مسئول رسانه‌های هم‌میهن، رویداد ۲۴، شرق و همچنین اشخاصی از جمله آذر منصوری، صادق زیباکلام و رضا کیانیان اعلام جرم صورت گرفته و پرونده قضایی در این رابطه تشکیل شده است.

صالحی همچنین درمورد آخرین اقدامات انجام‌شده برای کشف علت مسمومیت‌ها و عوامل احتمالی دخیل در این حوادث گفت: در این رابطه دستگاه‌های نظامی، انتظامی، امنیتی و قضایی کشور به صورت جدی و شبانه‌روزی در حال بررسی موضوع هستند.

وی تاکید کرد: بر اساس دستور رهبر معظم انقلاب و تاکیدات رئیس قوه قضائیه، در صورت احراز عمدی بودن حادثه مسمومیت‌های دانش‌آموزان در مدارس، به صورت قاطع و طبق مقررات با عوامل این وقایع برخورد خواهیم کرد.

بیانیه وزارت کشور درمورد مسمومیت‌ها، بدون نام بردن از «مسمومیت»: سم نبود؛ بیشتر بخاطر اضطراب است!