به گزارش اکوایران، یک رسانه محافظه‌کار آمریکایی مدعی شده دولت بایدن نسبت به اعمال تحریم‌ علیه سازمان صدا و سیما چشم‌پوشی کرده است.

بنا بر ادعای واشنگتن فری‌بیکن، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، در 15 فوریه، بر اساس یک اطلاعیه غیررسمی ارسال شده به کنگره، از تحریم‌ها علیه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران (IRIB)، صرف‌نظر کردن است.

به ادعای واشنگتن فری‌بیکن، این معافیت به صدا و سیما اجازه می دهد تا معاملات مالی را انجام دهد. این معافیت کم‌تر از یک ماه پس از لغو تحریم‌ها علیه همکاری هسته‌ای ایران و روسیه توسط دولت بایدن صورت می گیرد.

این رسانه تندرو، ضمن انتقاد از بایدن ادعا کرده این معافیت از تحریم‌ها برای کسانی که با صدا و سیما تجارت می‌کند معافیت‌هایی را در نظر می‌گیرد و دسترسی آن را به زیرساخت‌های مخابراتی جهانی فراهم می‌کند. طبق اطلاعات مندرج در معافیت، این شامل «معاملات مربوط به ارائه خدمات اتصال زمینی و اتصالات فیبر نوری در خارج از ایران» و همچنین تراکنش‌های مختلف مدیریت ماهواره‌ای است.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده، این معافیت به صلاح‌دید وزیر امور خارجه صادر شده و با در نظر گرفتن منافع امنیت ملی ایالات متحده انجام شده است.

 فری بیکن یادآور شده پیش از این، دولت اوباما از تحریم‌ها علیه صدا و سیما به عنوان بخشی از مذاکرات بر سر توافق هسته ای 2015، چشم پوشی کرد. دولت ترامپ هم در زمان روی کار آمدن خود این معافیت از تحریم‌ها را صادر کرد که خشم جمهوری خواهان کنگره را برانگیخت که خواهان افزایش فشار بیش‌تر بر جمهوری اسلامی بودند.