به گزارش اکوایران، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی روز چهارشنبه گفت: مقامات آژانس بین المللی انرژی اتمی طی روزهای آینده به تهران سفر خواهند کرد.

وزیر امور خارجه در نشست خبری با هم‌تای عراقی خود در بغداد گفت: «در چارچوب جمع‌بندی مذاکرات مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در روزهای آینده به تهران سفر خواهند کرد».

امیرعبداللهیان افزود: «امیدواریم آقای رافائل گروسی مدیرکل آژانس با نگاه فنی و به دور از هیجانات سیاسی نسبت به حل و فصل این موضوع با همکارانم در سازمان انرژی اتمی به جمع بندی و توافق برسد».

پیشتر محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گزارش داده بود که بازرسان آژانس از روز سه‌شنبه در تهران حضور دارند و مذاکرات، بازدیدها و بررسی‌ها را برای رفع «ابهامات ایجاد شده توسط یک بازرس» آغاز کرده‌اند. اسلامی گفته با تعامل و هماهنگی از ایجاد ابهامات و اختلالات جدید در همکاری با آژانس جلوگیری می کنیم.

هفته گذشته، پس از آنکه بلومبرگ گزارش داد آژانس اورانیوم غنی شده با خلوص 84 درصد را را در ایران شناسایی کرده است، ناظر هسته ای سازمان ملل گفت که در حال گفتگو درباره نتایج فعالیت های راستی آزمایی اخیر با ایران است.

با این حال، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران روز دوشنبه این گزارش را تکذیب کرد و گفت غنی سازی اورانیوم تهران از خلوص 60 درصد فراتر نمی رود.

از زمان خروج ایالات متحده از توافق هسته‌ای برجام، ایران به تدریج محدودیت‌های هسته‌ای مصرح در توافق را کنار گذاشت و غنی سازی اورانیوم تا 60 درصد در آوریل 2021 آغاز شده است.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: «جمهوری اسلامی ایران هیچگاه به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای و بمب اتمی نبوده و نخواهد بود».