به گزارش اکوایران، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌ شرق ارتش با اشاره به شنیده شدن صدای مهیب انفجار در شهر کرمان که شهر دیروز (چهارشنبه، 26 بهمن) رخ داد، گفت: این صدا بر اثر تخریب و انهدام مهمات تاریخ گذشته و معلق ارتش ایجاد شد.

سرتیپ دوم ستاد امیر غلامعلیان با بیان اینکه تخریب و انهدام مهمات تاریخ گذشته و معلق یا عمل‌نکرده در تمام نیروهای مسلح انجام می‌شود و یک امر عادی است، افزود: در قرارگاه ارتش کرمان در این هفته چهار روز تخریب مهمات معلق و تاریخ گذشته برابر روش جاری یگان‌های مهماتی انجام می‌شود.

با وجود اینکه در دقایق اولیه بعد از شنیده شدن این صدای مهیب، معاون استاندار کرمان از دلیل آن ابراز بی‌اطلاعی کرده بود، این فرمانده ارتش گفته مکان این اقدام کاملاً مشخص بوده و از قبل هم به دستگاه‌های مربوطه اطلاع‌رسانی شده است. او گفته است محل تخریب مهمات در حدود ۲۰ کیلومتری شهر کرمان در محدوده باغین است. این عملیات تخریب و انهدام، کاملاً کنترل‌شده بود و هیچگونه خسارت جانی و مالی نداشته است.

غلامعلیان همچنین اظهار کرد: هرگونه شایعات در ارتباط با این موضوع کذب است. از مردم ضمن اینکه اگر صدای این انهدام باعث کوچکترین ترسی در بین آنها شده است عذرخواهی می‌کنیم و خواهشمندیم اخبار را از مبادی رسمی رسانه‌ای کشور دنبال کنند.