به گزارش اکوایران، وزیر خارجه چین به دنبال تقویت روابط اقتصادی با عربستان سعودی است.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، بر اساس بیانیه وزارت خارجه چین که اواخر روز دوشنبه منتشر شد، وزیر امور خارجه جدید چین، «کین گانگ» می‌خواهد روابط مستحکم‌تری با عربستان سعودی ایجاد کرده و «در اسرع وقت» منطقه آزاد تجاری چین-خلیج [فارس] ایجاد کند.

کین که اخیراً به این سمت منصوب شد، این پیشنهاد را در گفتگوی تلفنی با شاهزاده فیصل بن فرحان آل سعود، همتای سعودی خود مطرح کرد و افزود که چین از حمایت قاطع و مستمر عربستان سعودی در موضوعات مرتبط با منافع اصلی چین قدردانی وافری دارد. او گفت: «طرفین باید همکاری‌ها را در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، انرژی، زیرساخت‌ها، سرمایه‌گذاری، مالی و فناوری پیشرفته گسترش دهند».

 

علاوه بر این، کین برای تقویت مستمر مشارکت راهبردی چین و خلیج [فارس] و ایجاد «منطقه آزاد تجاری چین و خلیج [فارس]» در اسرع وقت تاکید کرد.

شاهزاده فیصل هم گفت که عربستان سعودی روابط با چین را سنگ بنای مهم روابط خارجی می‌داند و بر اساس بیانیه وزارت خارجه چین، عربستان سعودی به طور کامل به اصل چین واحد پایبند است.

 

به گزارش رسانه های دولتی، کین که به تازگی سفر خود به چندین کشور آفریقایی را به پایان رسانده است، همچنین با معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه هلند ووپکه هوکسترا و سانتیاگو کافایرو وزیر امور خارجه آرژانتین گفتگوهای تلفنی داشته است.