به گزارش اکوایران، خبرگزاری تسنیم امروز (سه‌شنبه، 29 آذر) خبر داد که طرح استیضاح حمید سجادی - وزیر ورزش و جوانان - در مجلس به بیش از 50 امضا رسیده و طبق گفته متولیان این استیضاح، امضاها در حال افزایش است.

وزیر ورزش که پیش از این هم به علت قانع نشدن نمایندگان از پاسخ‌هایش، از مجلس شورای اسلامی کارت زرد دریافت کرده بود، یک بار هم پیش از آغاز جام جهانی فوتبال قطر در آستانه استیضاح قرار گرفته بود.

شبکه شرق روز 21 آبان نوشت: «برخی نمایندگان قصد دارند طرح استیضاح سیدحمید سجادی - وزیر ورزش و جوانان - را کلید بزنند و این طرح اکنون در مرحله جمع‌آوری امضا قرار دارد. این تصمیم عجیب نمایندگان در حالی است که تنها یک هفته به برگزاری جام جهانی فوتبال باقی مانده و همگروهی ایران با کشورهای آمریکا و انگلیس حساسیت‌های این دوره را افزایش داده است.»

حالا بعد از گذشت کمتر از 40 روز از آن خبر، تسنیم خبر داده که این طرح جدی شده و تعداد امضا هم در حال افزایش است. به نوشته این خبرگزاری، «نابسامانی‌ها در فدراسیون‌های ورزشی و عدم ثبات در فدراسیون‌ها»، «عدم توجه به توسعه زیرساخت‌ها و امکان ورزشی در شهرها و استان‌ها»، «عدم توجه به قهرمانان ملی و حل مشکلات آن‌ها» و «عدم توجه به جوانان و مشکلات آن‌ها و درست اجرا نکردن قانون جوانی جمعیت»، چهار محور استیضاح وزیر ورزش است.

دو روز قبل، ایسنا همزمان با انتشار اخباری از عزل و نصب‌های جدید در وزارت ورزش، در گزارشی نوشت که «با تغییر چند مسئول در وزارت ورزش و جوانان، به نظر می‌رسد حمید سجادی قصد خانه‌تکانی پیش از موعد دارد.» این خبرگزاری از سرپرست جدید شرکت توسعه و نگهداری امکان ورزشی، معاون پارلمانی، حقوقی و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان، سرپرست اداره کل توسعه منابع انسانی وزارتخانه و مشاور وزیر ورزش در امور ورزش قهرمانی و حرفه‌ای به عنوان تازه‌ترین تغییرات صورت‌گرفته توسط سجادی خبر داد.

هرچند ایسنا از این عزل و نصب‌ها با عنوان «تغییرات زودرس» و «خانه‌تکانی» یاد کرده، اما تسنیم در گزارشی که ساعتی پیش از انتشار خبر مربوط به استیضاح روی خروجی‌اش قرار داده، این تغییرات را «رمز ابقا»ی وزیر ورزش توصیف کرده و نوشته است: «تغییر ناگهانی دو فرد نزدیک به وزیر ورزش و جوانان در چند روز گذشته این شائبه را تقویت کرده که حمید سجادی این موضوع را رمز ابقای خودش در این پست می‌داند.»

این رسانه در ادامه نوشته است: «به نظر می‌رسد این دو برکناری و پیرو آنها انتصابات صورت گرفته، بی‌ارتباط با مسأله طرح استیضاح سجادی در مجلس نبوده و سجادی با رمز ابقا چنین کاری کرده است. شاید سجادی گمان کرده با برکناری این دو نفر، می‌تواند کمی از فشار مجلس و اصرار نمایندگان بر استیضاح خود بکاهد؛ استیضاحی که امضاهای آن جمع‌آوری هم شده است.»

در پایان این گزارش نیز با انتقاد از عملکرد وزیر ورزش آمده است: «حال سؤال این است که آیا با کنار گذاشته شدن افراد مورد اعتماد وزیر، نمایندگان مجلس وادار به عقب‌نشینی خواهند شد و آنها کوتاه می‌آیند و بر نقاط ضعف وزارت ورزش از جمله اداره شدن نزدیک به 15 فدراسیون با سرپرست، مشکلات متعدد این فدراسیون‌ها و ... در آستانه بازی‌های آسیایی و پس از آن نیز المپیک پاریس، چشم خواهند بست یا خیر؟»