مولدسازی و واگذاری اموال دولت ازجمله مفاهیمی است که در چند سال اخیر به ادبیات بودجه‌نویسی کشور وارد شده اما بنا بر گزارش نهادهای رسمی، عایدی نصیب دولت نکرده است.

مرکز پژوهش ها در گزارش اخیر خود با بررسی تطبیقی رقم پیش‌بینی قوانین بودجه‌ سنواتی در زمینه مولدسازی و واگذاری اموال دولت و همچنین میزان تحقق آن و عملکرد دولت، صراحتا از عدم توفیق دولت رئیسی و روحانی از سال ۹۶ تا ۱۴۰۱ گفته است.

این موضوع نشان می‌دهد که با وجود اظهارات و شعارها در زمینه مولدسازی اموال و دارایی‌های دولت، این میزان پیش‌بینی برای این محل درآمدی، صرفا ابزاری در راستای تراز کردن بوجه‌های سالانه روی کاغذ بوده و دولت‌ها نتوانسته‌اند در عمل حتی به میزان ۵ درصد از پیش‌بینی بودجه را محقق سازند.

بر اساس این گزارش، دو روز بعد از انتشار این ویدئو، وزارت امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به گزارش اکوایران توضیح داد که «اگرچه در گزارش اخیر مرکز پژوهش‌های مجلس، واگذاری دارایی‌های دولت از عملکرد بودجه شش‌ماهه سال جاری صفر عنوان شده، اما دولت در ماه‌های اخیر تنها از محل واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و بلوک ۱۲ درصدی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان کسب درآمد کرده است و ساز و کاری نیز برای واگذاری و مولدسازی دارایی‌های دولت و رفع موانع سال‌های گذشته در این زمینه در نظر گرفته شده است.»