به گزارش اکوایران،  مدیر سازمان سیا از نزدیکی تهران و مسکو اظهار نگرانی کرد.

ویلیام برنز، مدیر کنونی سازمان سیا که یک دیپلمات حرفه‌ای و از اعضای وزارت خارجه ایالات متحده برای چندین دهه بود که در دولت دوم باراک اوباما به معاونت وزیر رسید. او سفیر ایالات متحده در روسیه بوده و در تنظیم توافق هسته ای ایران نقش بسزایی داشته است. او در مصاحبه‌ای نادر با جودی وودراف، خبرنگار پی‌بی‌اس در مقر سیا به گفتگو نشست.

برنز در این مصاحبه در پاسخ به پرسش وودراف، پیرامون اتهام مداخله ایران در جنگ اوکراین و ارسال پهپاد به  روسیه و این‌که واشنگتن تا چه حد از این مسئله نگران است، گفت: «ما کاملاً نگران هستیم. منظورم این است که می دانید، از نظر تاریخی، بی‌اعتمادی زیادی بین روس‌ها و ایرانی‌ها وجود دارد، اما آن‌ها در حال حاضر به یکدیگر نیاز دارند. و آن‌چه در حال ظهور است، حداقل آغاز یک مشارکت دفاعی تمام عیار بین روسیه و ایران است».

او با تکرار اتهامات مقامات غربی علیه جمهوری‌اسلامی ادعا کرد: «ایرانی‌ها پهپادهای خود را به روس‌ها ارائه می‌کنند و روس‌ها شروع به بررسی راه‌هایی کرده‌اند که از نظر فنی یا تکنولوژیکی از ایرانی‌ها حمایت کنند که تهدیدی واقعی برای بسیاری از دوستان و شرکای ما هستند«.

برنز در شرایطی این ادعاها را اظهار داشته که مقامات جمهوری اسلامی بارها هر گونه مداخله در جنگ اوکراین را تکذیب کرده‌اند.