به گزارش اکوایران، به نقل از بلومبرگ ، با افزایش درگیری روسیه و اوکراین، درآمد روسیه از طریق صادرات نفت کاهش یافته است.روسیه در این وضعیت نیاز شدیدی به خرید سلاح و مهمات دارد. دوئل دو کشور اکنون به مرحله ای رسیده است که باید دید کدام یک زودتر بخاطر کمبود مهمات از میدان مبارزه عقب می‌کشند.

آمریکا هم مانند دیگر کشور‌های اروپایی بخشی از گاز طبیعی خود را از طریق روسیه فراهم می‌کرد که به دنبال روند صعودی قیمت انرژی از خرید آن دست کشیده است.عده‌ای بر این باورند جو بایدن نباید برای خرید نفت وگاز ریسک کند.

جنایت جنگی ولادیمیر پوتین در روسیه وضعیت خوبی ندارد  و اکنون قدرتمندترین سلاح پوتین یا همان جنگ انرژی،  بر علیه خودش استفاده می‌شود.

ممنوعیت جدید اتحادیه اروپا بر نفت روسیه، همراه با ممنوعیت کمک به پوتین برای ارسال طلای سیاه خود به سراسر جهان باعث شد تا روس‌ها قیمت آن را بالا ببرند تا پوتین بتواند با درآمد به دست آمده سلاح‌های جنگی تهیه کند؛ در عوض قیمت‌ها کاهش یافته است. تعداد کمی از بازارهای باقی‌مانده روسیه سرشار از نفت هستند در حالی‌که  کشمکش اقتصادی اروپا که توسط پوتین ایجاد شده، تقاضا برای خرید نفت را کاهش داده است.

کمبود گاز طبیعی اروپا در فصل زمستان باعث شده تا قیمت نفت روند صعودی در پیش بگیرد.با این حال جو بایدن، رییس جمهور آمریکا نباید ریسک کند و منتظر کاهش قیمت نفت باشد زیرا با نزدیکی به فصل زمستان قیمت نفت رشد صعودی‌ای خواهد کرد.

در حالی‌که نفت خام ارزان است، بایدن باید به قول خود به صنعت نفت ایالات متحده عمل کند و شروع به خرید نفت خام برای پر کردن ذخایر نفت کند.

حمایت از نفت ارزان‌تر ممکن است از نظر سیاسی سخت به نظر برسد، اما بایدن می‌تواند حمایت بیشتری از تولید سوخت فسیلی در داخل بکند.

در حال حاضر تمام معاملات نفت خام در محدوده قیمتی که کاخ سفید اعلام کرده است انجام می‌شود.