به گزارش اکوایران، علی القاصی با اشاره به جزئیاتی از این محکومیت‌ها گفته از این 400 نفر در استان تهران، ۱۶۰ نفر به مجازات‌های حبس بین ۵ تا ۱۰ سال، ۸۰ نفر به مجازات‌های حبس بین ۲ تا ۵ سال و ۱۶۰ نفر به مجازات‌های حبس تا دو سال محکوم شده‌اند.

به گفته این مقام قضایی، در این پرونده‌ها همچنین برای ۷۰ نفر از محکومان، مجازات‌های جریمه نقدی صادر شده است.

رئیس کل دادگستری استان تهران همچنین گفته در جریان این اعتراضات، شعب ویژه‌ای در دادگاه‌های انقلاب اسلامی تهران و شهرستان‌‌های استان تهران، برای رسیدگی به پرونده‌های این حوزه اختصاص یافته است.

بر اساس گزارش میزان، القاصی این صحبت‌ها را در جریان بازدید رئیس قوه قضاییه از دادگاه انقلاب تهران ارائه کرده و رئیس دادگاه انقلاب اسلامی تهران و تعدادی از قضات و کارکنان دادگاه انقلاب نیز در حضور رئیس قوه قضاییه به بیان دیدگاه‌ها نقطه‌نظرات و مشکلات پرداخته‌اند.

اعتراضات اخیر ایران بعد از ماجرای تلخ مهسا امینی آغاز شد و تا کنون سه ماه از آن می‌گذرد. در این مدت آمار دقیقی از تعداد بازداشتی‌ها منتشر نشده اما برخی آمارهای غیررسمی از چند هزار بازداشتی خبر می‌دهند. تنها یک ماه پس از شروع اعتراضات، یعنی اواخر مهر، احمد علیرضابیگی - نماینده مجلس - پس از بازدید از زندان فشافویه گفته بود که سه هزار نفر در ناآرامی‌های چند هفته گذشته در این زندان بازداشت شده‌اند. او همچنین به این موضوع اشاره کرده بود که پس از آتش‌‌سوزی زندان اوین ۱۳۰۰ نفر از بازداشتی‌های اخیر از این زندان به فشافویه منتقل شدند.

همچنین، شورای امنیت کشور 10 روز قبل با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که طی حوادث اخیر «تاکنون (تا 12 آذر) بالغ بر ۲۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند». این اولین و آخرین آمار رسمی مراجع امنیتی کشور درباره تعداد جانباختگان حوادث اخیر محسوب می‌شود؛ هرچند که چند روز پیش از آن، فرمانده نیروی هوافضای سپاه از برآورد نسبیِ «بیش از ۳۰۰ نفر جان‌باخته و شهید» در رویدادهای اخیر سخن گفته بود.

طی کمتر از یک هفته اخیر نیز دو نفر از بازداشت‌شدگان به نام‌های محسن شکاری و مجیدرضا رهنورد در تهران و مشهد با اتهام محاربه به اعدام محکوم شدند که احکام آنها به ترتیب سحرگاه 17 آذر و 21 آذر اجرا شد.