به گزارش اکوایران، رهبر کره شمالی گفت کره‌شمالی به دنبال آن است که به بزرگ‌ترین قدرت هسته‌ای جهان مبدل شود.

رسانه‌های دولتی کره‌شمالی روز یکشنبه گزارش دادند، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، هم‌زمان با ارتقای درجه ده‌ها افسر نظامی که در پرتاب اخیر موشک بالستیک جدید این کشور مشارکت داشتند،  گفت که کشورش قصد دارد قدرتمندترین نیروی هسته ای جهان را در اختیار داشته باشد.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، این اعلام پس از آن صورت می گیرد که کیم از آزمایش 18 نوامبر ، هواسونگ-17، بزرگترین موشک بالستیک قاره پیمای کره شمالی را آزمایش کرد و متعهد شد که با آنچه او تهدیدات هسته ای آمریکا می خواند مقابله کند. کیم در هنگام اعلام دستور ارتقای این افسران گفت: «هدف نهایی کره شمالی داشتن قدرتمندترین نیروی استراتژیک جهان است، نیروی مطلق بی‌سابقه در قرن» و افزود افزایش توانمندی‌های هسته‌ای کشور به طور قابل اعتمادی از کرامت و حاکمیت دولت و مردم محافظت می‌کند.

کیم هواسونگ-17 را «قوی‌ترین سلاح استراتژیک جهان» توصیف کرد و گفت که این نشان دهنده عزم و توانایی کره‌شمالی برای ساختن قوی‌ترین ارتش جهان است. او هم‌چنین گفت که دانشمندان کره‌شمالی «جهش شگفت‌انگیزی به جلو در توسعه فناوری نصب کلاهک‌های هسته‌ای بر روی موشک‌های بالستیک» داشته‌اند و انتظار می‌رود توانایی‌های بازدارندگی هسته‌ای این کشور را با سرعت فوق العاده سریع گسترش و تقویت کنند.

photo_2022-11-27_13-57-47

کیم در عکس‌هایی به تصویر کشیده شد که با دانشمندان، مهندسان و مقامات نظامی شرکت کننده در این آزمایش فیگورهای خاص خود را گرفته بود. بنا بر گزارش رسانه‌های دولتی این کشور، این کارگزاران متعهد شدند که از «اقتدار مطلق» حزب و کیم دفاع کنند و قول دادند که «موشک‌های ما تنها در جهتی که کیم نشان داده با قدرت پرواز خواهند کرد».

پرتاب هواسونگ-17 که قادر به رسیدن به خاک اصلی ایالات متحده است، واشنگتن را بر آن داشت تا خواستار صدور قطعنامه‌ای از شورای امنیت سازمان ملل برای پاسخگو کردن کره شمالی شود چرا که آزمایش‌های موشکی اخیر پیش از این از سوی شورای امنیت ممنوع شده بود.

رسانه‌های دولتی همچنین نشان دادند که دختر کیم جونگ اون او را در این دیدار همراهی می‌کند. اولین حضور غیرمنتظره او در آزمایش هواسونگ-17  17 این گمانه را ایجاد کرد که رهبری این دولت توتالیتر به دنبال زمینه‌‌سازی برای انتقال قدرت به نسل چهارم کیم‌ها است.

skynews-north-korea-kim-jong-un_5979200

خبرگزاری دولتی KCNA در گزارش دیگری نوشته کمیته دائمی قدرتمند مجلس عالی خلق کره شمالی به موشک هواسونگ-17 عنوان «مدال قهرمان کره شمالی و ستاره طلا و نشان درجه یک پرچم ملی» را اعطا کرد. KCNA نوشت: (این  موشک) به وضوح در برابر جهان ثابت کرد که کره‌شمالی یک قدرت هسته ای تمام عیار است که قادر است در برابر برتری هسته‌ای امپریالیست‌های ایالات متحده بایستد و به طور کامل قدرت خود را به عنوان قدرتمندترین کشور دارای موشک بالستیک قاره پیما نشان داد.