به گزارش اکوایران، متن بیانیه انجمن صنفی مدیران روزنامه‌های غیردولتی که روز پنجم آذر صادر شده، بدین شرح است:

«توقیف روزنامه جهان صنعت توسط هیات نظارت بر مطبوعات باعث موجی از نگرانی در بین اصحاب رسانه شده است. این در حالی است که همگان در آسیب‌شناسی وضعیت کنونی به انتقال مرجعیت خبری از داخل به خارج کشور اذعان دارند؛ بنابراین اعتبارزدایی از رسانه‌های داخلی که یکی از دلایل انتقال مرجعیت است باید به دقت مورد توجه قرار بگیرد. لذا ضرورت مدارا و ایجاد فضای امن برای رسانه‌های داخلی به عنوان کلید برگشت مرجعیت خبری بسیار پراهمیت است. ولی در چنین وضعیتی، شوربختانه شاهد مجازات سختگیرانه یکی از روزنامه‌های خصوصی کشور با حکم توقیف هیأت نظارت بر مطبوعات هستیم.

انجمن مدیران روزنامه‌های غیردولتی این اقدام را مجازاتی شدید و در بدترین شرایط زمانی می‌داند؛ چراکه معتقدیم حکم به توقیف و لغو امتیاز از مصادیق مجازات قضایی و حداکثری است که باید به عنوان آخرین مجازات‌ها اعمال شود زیرا موجب سوق دادن مخاطب به رسانه‌های خارجی و بیکاری ده‌ها نیروی شاغل در رسانه خواهد شد؛ بنابراین بر این باوریم که با این حکم، هیأت نظارت از رسالت و وظیفه ذاتی خویش که همانا هدایت و حمایت از مطبوعات کشور می‌باشد، عبور کرده است.

به هر روی در شرایطی که جامعه نیازمند بازگشت آرامش و فراهم آوردن زمینه و بستر همدلی و همگرایی است، تصمیماتی از این دست نه‌تنها کمکی به این ضرورت نمی‌نماید، بلکه همچون بنزینی بر آتش، نگرانی و التهابات بیشتری را موجب می‌شود.

لذا از دستگاه قضایی کشور تقاضای تسریع در رسیدگی به پرونده روزنامه جهان صنعت با نگاه مشفقانه و نهایتاً رفع توقیف این روزنامه را داریم.

انجمن صنفی مدیران روزنامه‌های غیردولتی»

بر اساس این گزارش، روزنامه «جهان صنعت» اواخر آبان با تصمیم هیات نظارت بر مطبوعات توقیف شد. خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضائیه در این باره نوشته بود: روزنامه «جهان صنعت» در نشست فوق‌العاده هیات نظارت بر مطبوعات به سبب تخلف از مصوبات شورای عالی امنیت ملی و حدود مطبوعات، توقیف و پرونده آن به مرجع قضائی ارجاع شد.

گفته شده است دلیل توقیف این روزنامه انتشار مطلبی در روز ۲۸ آبان درباره کشته شدن کیان پیرفلک کودک ۱۰ ساله ایذه‌ای بوده‌است و در این گزارش مطلبی به نقل از صادق زیباکلام درباره عملکرد نیروی انتظامی آمده بود.

137_نامه_اعتراض_به_توقیف_جهان_صنعت_221126_154832-1