به گزارش اکوایران، سید ابراهیم رئیسی رئیس‌ دولت صبح امروز 28 آبان در یازدهمین اجلاسیه شورای‌عالی استان‌ها گفت: اصلاح در ساختارها و کارآمدی افراد باید دنبال شود و نباید انجام این‌چنین امور را عقب‌نشینی تلقی شود، در هرجا متوجه شدیم که یک امر باید اصلاح شود، باید انجام بگیرد؛ گفته نشود که این فرد به‌تازگی منصوب شده مهم نیست، بلکه مهم است که کار مردم انجام شود، آبروی افراد مهم است اما آبروی نظام و یک مجموعه اداری کارآمد ارجحیت دارد.

به نقل از تسنیم، او در بخش دیگر با بیان اینکه دولت خود را موظف به اجرای عدالت می‌داند و نیاز است شوراها هم این را دنبال کنند، تصریح کرد: نقش شوراها برای شکل‌دادن شهر و روستای سالم، بنیادین است. عقلانیت، معنویت، اخلاق و عدالت باید در هر منطقه‌ای حکم‌فرما باشد و اساس روابط در شهر و روستا، بر این مبنا باشد.

رئیسی افزود: شوراها مراقبت کنند تا روابط ناسالم پا نگیرد و این‌گونه روابط، نهادها را در نظر مردم بی‌اعتبار می‌کند و سرمایه اجتماعی را به‌نحوی کاهش می‌دهد.

او ادامه داد: نیاز است که کارگروهی با وزارت کشور تشکیل شود و مسائل و مشکلات شوراها در آن بررسی شود. آن‌چه از ظرفیت‌های قانونی باید احیا و یا ایجاد شود، فعال شود. دولت با این موضوع همراهی می‌کند و هیچ مشکلی نداریم.

رئیس دولت همچنین گفت: اگر در جذب نیرو، به ظرفیت و مأموریت‌های به‌جای‌مانده نگاه نکنیم، با مشکل روبه‌رو می‌شویم. در برخی ادارات پیش از تعریف مأموریت، نیرو جذب می‌شود و دراین‌حال، برای پرداخت حقوق به مشکل می‌خورند و کار هم به‌نحو مد نظر، پیش نمی‌رود.

او در بخش دیگر گفت: ما نگفتیم کسانی که با نگاه تحولی کار نمی‌کنند از ادارات بیرون شوند، بلکه می‌گوییم این‌ها را از وسط راه کنار بزنید و در یک حاشیه قرار دهید تا کسانی که روحیه تلاش و «ما می‌توانیم» دارند به متن بیایند تا کارها انجام شود.

رئیسی درباره مذاکرات هسته‌ای گفت: ما گفتیم مذاکره می‌کنیم و حرف‌مان را می‌زنیم؛ آن‌ها پیمان‌شکنی کردند و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی 15 بار اعلام کرد که فعالیت‌های هسته‌ای ایران انحراف نداشته است. ولی الآن می‌گویند که "تردید داریم". اتحادیه اروپا متن پیشنهادی ما در مذاکرات هسته‌ای را منطقی دانست و ما گفتیم آمریکا باید تصمیم بگیرد و حرف‌مان را زده‌ایم.