به گزارش اکوایران، مقامات اوکراینی بار دیگر اتهامات خود را علیه جمهوری اسلامی ایران تکرار کردند.

شب گذشته، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین با تکرار ادعاهای پیشین خود خواستار تشدید فشارها از سوی غرب علیه تهران شد. زلنسکی در پیام ویدیویی شب گذشته خود با اظهار ادعایی عجیب مدعی شد ایران با حمایت از مسکو به طولان‌تر شدن جنگ کمک می‌کند. او با تکرار ادعای ارسال تسلیحات از سوی تهران به مقصد مسکو مدعی شده: «بدون حمایت تهران از مسکو، اوکراین بیش از پیش به صلح نزدیک‌تر می‌شد«.

زلنسکی در شرایطی چنین ادعاهایی را بیان کرده که روز پیش از آن میخائیلو پودولیاک، مشاور او خواستار حملات تلافی‌جویانه به تأسیسات ساخت تسلیحات در ایران شده بود. مشاور زلنسکی طی یک گفت‌وگو، با طرح ادعای حمایت تهران از روسیه، خواستار حمله به تاسیسات تولید پهپاد و موشک‌های بالستیک ایران شده بود.

مقامات اوکراینی در شرایطی چنین ادعاهایی را تکرار می‌کنند که مقامات جمهوری اسلامی هر گونه مداخله در جنگ اوکراین را اکیدا رد کرده‌اند. حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه، در روزهای گذشته ضمن تائید ارسال تعداد معدودی پهپاد به مقصد روسیه، متذکر شده که ارسال این محموله به پیش از جنگ اوکراین باز می‌گردد و تهران ضمن اتخاذ بی‌طرفی و عدم مداخله در جنگ، خواهان پایان هر چه زودتر این درگیری است.