به گزارش اکوایران، در ادامه فضاسازی رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی در فضای بین‌المللی، شبکه سی‌ان‌ان ادعای جدیدی پیرامون برنامه اتمی تهران منتشر کرده است.

این شبکه مدعی شده تهران درصدد گسترش همکاری‌های اتمی خود با مسکو در راستای تسریع برنامه هسته‌ای خود است. این گزارش مدعیست ایران خواهان موادی از روسیه شده که تولید سوخت هسته‌ای و راه‌اندازی راکتورهای اتمی را سرعت ببخشد و بدین ترتیب با سرعت بیش‌تری به شکست هسته‌ای نزدیک شود.

سی‌ان‌‌ان بر اساس این ادعا دو گمانه را مطرح نموده است: این‌که‌ ایران اساسا نسبت به احیای برجام ناامید شده، و یا این‌که‌ در صورت احیای برجام، این توافق تداوم چندانی نخواهد داشت.

این در حالی است که به رغم توقف مذاکرات و اذعان مقامات غربی به بن‌بست در مذاکرات، روز گذشته حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی اعلام کرد هیئتی از جانب تهران عازم وین می شوند تا بر سر مسائل مورد اختلاف با آژانس بین المللی انرژی اتمی وارد مذاکره شده و برای «شروع گفتگوها و تقویت همکاری ها» رایزنی کنند. 

سی‌ان‌ان هم‌چنین از یک مقام بلندپایه دولت آمریکا نقل کرده که توسعه روابط و معاملات میان تهران و مسکو، از اهمیت برجام برای ایران کاسته و احتمال احیای توافق اتمی را به‌شدت کاهش داده است. ادریان واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا هم در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان مدعی شده ایالات متحده با هر گونه همکاری میان ایران و روسیه که ناقض پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای باشد، با قاطعیت برخورد خواهد کرد. با این حال سی‌ان‌ان گفته که اطلاعات رسیده به مقامات آمریکایی رابطه‌ای میان همکاری نظامی ایران و روسیه در جنگ اوکراین با بحث برنامه اتمی تهران مشاهده نکرده‌اند.

این گزارش در حالی منتشر شده که با توقف مذاکرات و بالا گرفتن تنش‌ها در اوکراین و وقایع اخیر در ایران، موج رسانه‌ای همراه با اتهام‌زنی علیه جمهوری اسلامی شدت گرفته است. روز گذشته سرگئی لاوروف، وزیر امورخارجه روسیه، در تماس تلفنی با امیرعبداللهیان در مورد «مخرب بودن کمپین اطلاع رسانی که توسط رسانه های غربی راه اندازی شده است» تبادل نظر کرد. لاوروف به امیرعبداللهیان گفت که چنین اقداماتی می تواند منجر به تشدید خطرناک تنش در این منطقه مهم استراتژیک شود.