به گزارش اکوایران، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه این کشور روز چهارشنبه به همتای ایرانی خود گفت که رسانه های غربی کمپینی را آغاز کرده اند که می تواند «باعث تشدید تنش در خلیج فارس» شود.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، لاوروف در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان در مورد «مخرب بودن کمپین اطلاع رسانی که توسط رسانه های غربی راه اندازی شده است» تبادل نظر کرد. لاوروف به امیرعبداللهیان گفت که چنین اقداماتی می تواند منجر به تشدید خطرناک تنش در این منطقه مهم استراتژیک شود.

واشنگتن روز سه‌شنبه نسبت به تهدیدات [ادعایی] از سوی ایران علیه عربستان ابراز نگرانی کرد و مدعی شد در صورت لزوم از پاسخ دادن دریغ نخواهد کرد. روزنامه وال استریت ژورنال در روزهای اخیر ادعا کرده عربستان سعودی اطلاعاتی را در مورد حمله قریب الوقوع ایران به اهدافی در این پادشاهی با ایالات متحده به اشتراک گذاشته است.

در واکنش به این مسئله دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در بیانیه ای اعلام کرد: «گزارش منتشر شده در وال استریت ژورنال درباره برنامه ریزی برای حمله به یکی از کشورهای منطقه بی اساس است. ایران بار دیگر بر سیاست همسایگی مسالمت آمیز خود با همسایگان خود بر اساس احترام متقابل و مطابق با اصول و قواعد بین المللی تاکید می کند». ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران هم روز چهارشنبه در واکنش به این اتهام، ضمن رد این موضوع آن را «خبرسازی های مغرضانه علیه ایران» توصیف کرد.