به گزارش اکوایران؛ روند قیمت‌گذاری ایران خودرویی‌ها در بازار نشان می‌دهد پرطرفدارهای این شرکت با رشد، افت و ثبات در بازار قیمت‌گذاری شدند، روندی که از سردرگمی قیمتی ایران خودرویی‌ها حکایت دارد.

نگاهی به قیمت ایران خودوریی‌ها هرچند نشان می‌دهد بازار با سردرگمی روبرو بوده، اما این نکته را باید در نظر گرفت که میزان افزایش قیمت در بازار ایران ‌خودرویی‌ها بیشتر از کاهش آنها بوده است.

فعالان بازار خودرو معتقدند ورود برخی از متقاضیان به بازار که گرم شدن بازار خودرو را به همراه داشته یکی از دلایلی است که موجب شده تا حال و هوای بازار تغییر کند و سکون خارج شود.

از سوی دیگر امروز دلار هم بعد از مدت‌ها ثبات، شکل افزایشی داشت، هرچند برخی این رشد را به افزایش قیمت خودرو نسبت می‌دهند، اما برخی دیگر معتقدند که نرخ دلار حداقل در هفته های اخیر تاثیر چندانی در این بازار ندارد.

براساس بررسی بازار امروز بیشترین رشد به «هایماS8» رسید و این خودرو با افزایش 20 میلیون تومانی قیمت گذاری شد. از سوی دیگر امروز «تارا اتوماتV2» در بازار 13 میلیون افزایش قیمت را تجربه کرد. در میان محصولات ایران خودرو امروز «دنا توربو اتوماتAT» و «پژو i207 دنده‌ای» در بازار کاهش قیمت داشتند.

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «پژو207 دنده‌ای»، «هایماS8»، «تارا اتوماتV2»، «پژو 206 دنده‌ای»، «دنا پلاس 6 دنده توربو» و «دنا پلاس توربو اتوماتAT» مورد ارزیابی قرار گرفت.

براساس اطلاعات قیمتی کارنامه، در بازار امروز «پژو 206 دنده‌ای» در بازار 495 میلیون تومان  قیمت‌گذاری شد و نسبت به آخرین روز هفته گذشته تغییر قیمت نداشت. اما امروز «هایما S8 پلاس» شکل افزایشی در بازار داشت و رشد20 میلیونی قیمت را ثبت کرد و در بازار یک میلیارد و 690 میلیون تومانی شد. ارزیابی‌ها همچنین نشان می‌دهد در میان ایران خودرویی‌ها «تارا اتوماتV2» هم با افزایش 13میلیون تومانی به 808 میلیونی شد.

از سوی دیگر بررسی‌ها همچنین نشان می‌دهد در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز «دنا پلاس 6 دنده توربو» 800 میلیون تومان قیمت خورد و رشد 10 میلیونی داشت، اما «دنا پلاس توربو اتومات» هم با کاهش 5 میلیونی در بازار 845 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد. بررسی‌‌ها همچنین نشان می‌دهد امروز پژو «207 دنده‌ای» هم در بازار افتی 4 میلیون تومانی را تجربه کرد و 650 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

اکووو9