به گزارش اکو ایران، بالاخره غول چینی در جاده منتهی به بازار خودرو آفتابی شد. شرکت BM Cars زیر مجموعه خودروسازی بهمن به دنبال این است تا در دور جدید ورود خودرو، محصولات برند چینی هونگچی را در دسترس متقاضیان قرار دهد.

حال که سامانه فروش محصولات تولیدی برندهای جهانی خودروساز باردیگر امکان انتخاب خودروهای وارداتی را برای متقاضیان فراهم کرده است. هونگچی H5 یکی از خودروهایی است که در این دور از فروش محصولات وارداتی در تیررس متقاضیان قرار دارد.

سامانه یکپارچه خودرو علاوه بر این خودروی لوکس چینی، محصولات دیگر برندهای جهانی خودروساز شامل هیوندای توسان، تویوتا کرولا، جتا VS5، هیوندای اکسنت، بستیون T77، شاین مکس، چانگان CS55 پلاس و کیا سلتوس را پشت ویترین خود قرار داده است.

متقاضیان خودروهای وارداتی که در اسفند سال گذشته در اولین دور فروش خودروهای وارداتی از مسیر سامانه یکپارچه شرکت کردند و از گردونه اسامی شان خارج شد می توانند از امروز (دوم آبان 1402) تا پنجم آبان امسال با مراجعه به سامانه یکپارچه نسبت انتخاب خودروی مورد نظر خود از میان 9 خودروی در دسترس اقدام کنند.

همانند دور اول فروش خودروهای وارداتی قیمت خودروهاب عرضه شده به صورت علی الحساب است و بعد از نهایی شدن، قیمت ها به متقاضیان اعلام خواهد شد.

هونگچی در میان خودروهای عرضه شده بالاترین قیمت علی الحساب را به خود اختصاص داده است. این غول سدان چینی، با قیمت علی الحساب یک میلیارد و 950 میلیون تومان در دسترس علاقمندان خودروهای وارداتی در این دور از فروش قرار دارد. شاین مکس محصول دانگ فنگ که ایران خودرویی ها واردات آن را در دستورکار دارند و همچنین چانگان CS55 که توسط سایپایی ها وارد می شود عنوان ارزان ترین خودروها را در این دور از فروش یدک می کشند. قیمت علی الحساب شاین مکس و چانگان CS55 یک میلیارد تومان اعلام شده است. بعد از هونگچی H5، کیا سلتوس با قیمت علی الحساب یک میلیارد و 800 میلیون تومان پشت سر هونگچی در سامانه حرکت می کند. هیوندای توسان یک میلیارد و 750 میلیون نیز رتبه سوم قیمتی را در میان خودروهای عرضه شده در این دور از فروش سامانه یکپارچه به خود اختصاص داده است. تویوتا کرولا با قیمت علی الحساب یک میلیارد و 550 میلیون تومان، جتا VS5 با قیمت علی الحساب یک میلیارد و 450 میلیون تومان، بستیون T77 نیز با قیمت علی الحساب یک میلیارد و 400 میلیون تومان پشت ویترین سامانه یکپارچه قرار دارند. هیوندای اکسنت نیز با قیمت علی الحساب یک میلیارد و 350 میلیون تومان در رتبه ششم جای دارد.

اما هونگچی H5 چه امکاناتی دارد؟ این خودروی چینی برای اولین بار در سال 2017 معرفی شد. بررسی ها نشان می دهد هونگچی H5 براساس پلتفرم نسل سوم مزدا 6 ساخته شده است بنابراین این خودرو را باید حاصل سرمایه‌گذاری مشترک مزدا و فاو در چین دانست. فاو مالک برند هونگچی است.

اما مدل 2022 هونگچی H5 با چهره‌ای تهاجمی عرضه شده است. چراغ‌های جلو و جلوپنجره آبشاری هماهنگ بوده و چهره‌ای لوکس ایجاد کرده‌اند. طراحی قسمت عقب کاملاً مطابق با جلوی هونگچی H5 جدید بوده و از چراغ‌های متصل و بروز استفاده می‌شود. همچنین در این قسمت از اسپویلر یکپارچه برروی در صندوق عقب و لوله اگزوزهای کرومی استفاده شده است.

کابین تلفیقی از محیط اسپرت و فناوری‌های جدید است. فرمان سه پرده بوده و یک صفحه کیلومتر LCD پیش روی راننده قرار دارد. صفحه نمایش مرکزی به ابعاد 12.4 اینچ و به شکل عمودی و مشابه با محصولات تسلا در مرکز داشبورد قرار دارد. با این حال تعداد دکمه‌های روی فرمان، بیشتر از محصولات کمپانی تسلا است.

هونگچی H5 مدل 2022 به سیستم هونگچی ژیلیان 3 (Hongqi Zhilian) مجهز شده و تمام امکانات امنیتی جدید را در اختیار دارد. سیستم یادشده شامل کروز کنترل پیشرفته SABB، پارگینگ خودکار، دوربین 360 درجه، کنترل عملکرد خودرو از راه دور و… است. رانندگان می‌توانند سیستم تهویۀ مطبوع را از راه دور روشن کرده و از طریق اپلیکیشن موبایل سایر عملکردهای هونگچی H5 را کنترل کنند.

مدل 2022 هونگچی H5 در سه نسخۀ 2 لیتری توربو، 1.5 لیتری توربو و هیبریدی عرضه می‌شود. به نظر می رسد بهمن موتوری ها عرضه نسخه هیبریدی را از دستورکار خارج کرده باشند.

پیش بینی می شود این خودروی لوکس چینی بتواند رضایت مصرف کنندگان ایرانی را که نسبت به خودروی چینی دید مثبتی ندارند را جلب کند. البته با توجه به قیمت علی الحساب یک میلیارد و 950 میلیون تومانی به احتمال زیاد صف طولانی برای در اختیار گرفتن این خودروی چینی تشکیل نشود. قیمت اعلامی برای محصول چینی با توجه به علی الحساب بودن آن، برای مصرف کنندگان چندان باور کردنی به نظر نمی رسد.