به گزارش اکوایران، فعالان بازار خودرو معتقدند اثر تنش‌های منطقه امروز به بازار خودرو هم رسید و با این شرایط پرطرفدارهای ایران‌خودرو طعم رشد قیمت را چشیدند و با افزایش 5 تا 15 میلیون تومان راهی بازار شوند.

روز گذشته و با آغاز جنگ اسرائیل و غزه که تنش در منطقه را به همراه داشت دلار سیر صعودی به خود گرفت روندی که امروز هم ادامه داشت و نرخ دلار رشد قابل توجهی در بازار تجربه کرد. رشد نرخ دلار از یک سو و تنش‌های به وجود آمده در منطقه موجب شد تا بازار خودرو امروز شکل افزایشی به خود گیرد و ایران‌خودرویی‌ها با افزایش راهی بازار شدند.

با توجه به ارزیابی بازار در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز«هایما S8» و «پژو 206 دنده‌ای» در بازار بیشترین رشد قیمت را به خود اختصاص دادند و با افزایش 15 میلیونی راهی بازار شدند. رشد خانواده دنا هم به 8 تا 10 میلیون تومان رسید.

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «207 پاناروما اتومات»، «هایما S8»، «تارا اتومات V2»، «پژو 206 دنده‌ای»، «دنا پلاس 6 دنده توربو» و «دنا پلاس توربو اتومات AT» مورد ارزیابی قرار گرفت.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است «پژو 206 دنده‌ای » در بازار 480 میلیون تومان قیمت خورد و نسبت به روز گذشت رشدی 15 میلیونی داشت. از سوی دیگر «هایما S8 پلاس» هم در بازار امروز یک میلیارد و 780 میلیون تومان قیمت خورد که با این شرایط نسبت به روز گذشته رشدی 15 میلیونی را تجربه کرده است. ارزیابی بازار نشان می‌دهد «تارا اتوماتV2 » هم در بازار امروز 760 میلیون تومان قیمت و رشدی 5 میلیونی در بازار داشت.

براساس ارزیابی‌ها « دنا پلاس 6دنده توربو» هم امروز 740 میلیون تومان قیمت خورد و نسبت به روز گذشته رشدی 8 میلیونی را تجربه کرد و «دنا پلاس توربو اتومات» هم با قیمت 805 میلیون تومان راهی بازار شد و رشدی 10 میلیونی را به خود اختصاص داد. بررسی‌‌ها نشان می‌دهد امروز پژو «207 دنده‌ای» هم 610 میلیون تومان قیمت خورد و رشدی 8 میلیون تومانی داشت.

ایران اکو 15