به گزارش اکو ایران، روند افت قیمت خودروها در بازار با سرعت کمتری ادامه دارد. بررسی بازار خودروهای مونتاژی نشان می دهد کاهش قیمت در این بازار به نسبت بازار خودروهای پرتیراژ و همچنین خودروهای وارداتی بیشتر است. هر چند که در برخی موارد خودروهای وارداتی با سبقت از رقبای مونتاژی خود در جاده کاهش قیمت حرکت می کنند.

اما در شرایطی که کاهش قیمت رقم می خورد هستند خودروهایی که توانسته اند همچنان با قیمت های روز گذشته در بازار حضور داشته باشند. اما امروز خودروی KMC K7 نه تنها افت قیمت را تجربه نکرد که فروشندگان این خودرو با افزایش حدود 10 میلیون تومانی قیمت این خودرو SUV  را تا حوالی یک میلیارد و 730 میلیون تومان بالا بردند. با توجه به اطلاعات منتشر شده توسط کارنامه، این اتفاق سبب شده تا قیمت این محصول شاسی بلند کرمان موتور به نسبت روز گذشته حدود 0.6 درصد رشد قیمت را تجربه کند.

البته فراموش نکنیم بازار خودرو این روزها هوای بهاری پیدا کرده و هر لحظه امکان تغییر قیمت وجود دارد. امکان دارد خودرویی که امروز قیمتش در سراشیبی قرار دارد، فردا روند صعودی به خود بگیرد و قیمت خودرویی که روند صعودی دارد، با کاهش  روبرو شود.

این وضعیت سبب می شود تا خریداران از بازار دور شده و فروشندگان نیز برای عرضه خودروهای در اختیار خود سردر گم شوند.

به نظر می رسد بازار خودرو با همین دست فرمان ادامه دهد مگر اینکه اتفاق دیگری بیفتد. اتفاقی که یا باید در بازار ارز رقم بخورد یا باید در فضای سیاسی و بین المللی و حول محور گفت و گو ایران و آمریکا شکل بگیرد.