به گزارش اکوایران، براساس ارزیابی بازار امروز نیمی از پرطرفدارهای ایران خودرو بدون تغییر راهی بازار شدند و نیمی دیگر افتی یک تا 17 میلیون تومان داشته‌اند. پژو «207 پاناروما اتومات» خودرو پرطرفدار ایران خودرو محسوب‌ می‌شود که تا چندی بیش قیمت آن بیش از یک میلیارد تومان بود، اما در ماه‌های اخیر شاهد افت قیمت این خودرو تا مرز 700 میلیون تومان بودیم. از سوی دیگر امروز «دنا پلاس توربو اتومات» هم به 5 میلیون تومان رسید. افت قیمت «رانا پلاس» هم در بازار میلیون تومانی بود.

فعالان بازار خودرو معتقدند اعلام آخرین خبر جزییات واردات خودروهای وارداتی موجب شد تا امروز بازار خودرو شکل کاهشی خود را حفظ کند، امروز و براساس آخرین جزییاتی که در خصوص واردات خودرو در 5 ماهه منتهی به مرداد سال جاری منتشر شد، تاکنون هزار و 218 دستگاه خودرو از گمرک کشور ترخیص شده‌اند، اما این خودروها هنوز به بازار نرسیده‌اند و با این شرایط برای مشخص شدن اثر قطعی خودروهای وارداتی در بازار باید کمی صبر کرد.  

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «207 پاناروما اتومات»، «هایما S5 پلاس»، «سمند سورن پلاس»، «رانا پلاس»، «دنا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتومات» مورد ارزیابی قرار گرفت.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است نسبت به چهارشنبه گذشته قیمت «سمند سورن پلاس» در بازار 565 میلیون تومانی شد و تغییر قیمت نداشت، «هایما S5 پلاس» هم در بازار بدون تغییر عرضه شد، این خودرو سه‌شنبه گذشته افتی 30 میلیونی را تجربه کرده بود.       اما در بازه زمانی مورد بررسی «رانا پلاس» در بازار افتی یک میلیونی داشت و 485 میلیون تومان قیمت خورد. در میان خانوداه دنا هم امروز «دناپلاس» در بازار  625 میلیون تومان قیمت خورد و تغییر قیمت نداشت، اما قیمت «دنا پلاس توربو اتومات» هم نسبت به چهارشنبه گذشته به 807 میلیون تومان رسید و افتی 5 میلیونی را تجربه کرد. از سوی دیگر بررسی‌‌ها نشان می‌دهد امروز پژو «207 پاناراما اتومات» افت 17 میلیونی در بازار داشت 773 میلیون تومان قیمت خورد.

ایران اکو 11