به گزارش اکو ایران، سازمان ملی استاندارد تسهیلاتی را برای ورود خودرو به کشور در نظر گرفته است. به گفته رییس سازمان ملی استاندارد میلیون ها دستگاه خودرو این امکان را دارند تا در بازه زمانی کوتاهی وارد کشور شوند.

مهدی اسلام پناه با اشاره به اینکه بازار خودروی کشور یک بازار انحصاری است اعلام کرد سازمان ملی استاندارد تلاش کرده بر اساس تسهیل‌گری انجام شده، مسیر واردات میلیون‌ها دستگاه خودرو به کشور هموار شود.

آن طور که رییس سازمان ملی استاندارد می گوید از جمله برنامه های دولت سیزدهم در 1402 بهار خدمت بود که در جریان اجلاسیه مدیران دولتی در فروردین سال جاری رونمایی شد. سازمان و دستگاه های مختلف نیز با توجه به این برنامه باید شرایط تسهیل گری در حوزه مرتبط با فعالیت خود را در دستور کار قرار دهند.

اسلام پناه ادامه می دهد سازمان ملی استاندارد نیز با توجه به حوزه فعالیت خود برنامه تسهیل گری در حوزه صادرات و واردات از جمله واردات خودرو را در دستور کار قرار داد.

رییس سازمان ملی استاندارد ادعا کرد شرایط برای واردات و صادرات به نحوی تسهیل‌گری شده که واردکننده و صادرکننده هیچ مشکلی نداشته باشد.

اسلام پناه در حالی این ادعا را مطرح می کند که تا کنون خبری از حضور محصولات وارداتی برندهای جهانی خودروساز در بازار نبوده است. تنها چندی پیش یک شرکت وارد کننده در مراسمی از پلاک شدن چند دستگاه خودروی وارداتی خبر داد. به نظر می رسد این خودروهای پلاک شده در مراسم یاد شده به سلبیریتی هایی که این شرکت برای معرفی محصول خود در نظر گرفته، تحویل داده شده است.

با قبول تسیهل گری در حوزه واردات خودرو آن طور که رییس سازمان ملی استاندارد مطرح کرده است، می توان گفت به رغم اینکه سازمان ملی استاندارد آغوشش را به روی خودروهای وارداتی باز کرده است اما همچنان چالش تامین ارز برای ورود خودرو، چه نو و چه کارکرده، وجود دارد.

بنابراین به رغم حل موانع قانونی و استانداردی در حوزه واردات خودرو به کشور همچنان باید منتظر باشیم تا بانک مرکزی به عنوان متولی حوزه سیاست گذاری ارزی امکان منابع مالی لازم را در اختیار وارد کنندگان قرار دهد.