به گزارش اکو ایران، کرمان موتور از صادرات محصولات تولیدی خود به بازارهای بین المللی خبر داده است. این خودروساز در اولین گام جک J4 را به عراق صادر کرده تا بتواند بخشی از بازار صادراتی این کشور همسایه را تصاحب کند. این اولین باز است که یک خودروساز خصوصی به قصد ورود به بازارهای بین المللی اقدام به صادرات محصولات تولیدی خود می کند.

آن طور که مدیرعامل این خودروساز اعلام کرده پلتفرم  جک J4 به این خودروساز اختصاص دارد بنابراین مشکلی برای صادرات این محصول توسط کرمان موتور وجود ندارد.

سامان فیروزی می گوید 120 شرکت قطعه ساز با کرمان موتور برای تولید این خودروی سدان شهری همکاری می کنند.

این مدیر خودروساز از برنامه های دیگر صادراتی شرکت تحت مدیریتش نیز رونمایی می کند. فیروزی می گوید بازار روسیه، کشورهای مشترک المنافع و کشورهای حاضر در شمال آفریقا در تیرررس صادرات این خودروساز خصوصی قرار دارد.

هدف گذاری این خودروساز خصوصی برای صادرات در سال 1402 نیز مشخص شده و کرمان موتوری ها قصد دارد تا در سال جاری صادرات حدود چهار هزار دستگاه از محصولات خود را نهایی کنند. سبد محصولات صادراتی این خودروساز خصوصی علاوه بر جک J4 شامل سایر محصولات این خودروساز نیز می شود.

کرمان موتوری ها در حالی عزم خود را جزم کردند تا صادرات را در دستور­کار قرار دهند که به نظر می رسد این حربه ای برای مقابله با مصوبه قیمتی شورای رقابت باشد. اعضای شورای رقابت 17 اردیبهشت 1402 از فرمول قیمتی باری محصولات تولیدی خودروساز خصوصی رونمایی کردند. براساس فرمول شورای رقابت خودروسازان خصوصی باید محصولات خود را با قیمت های به مراتب ارزان­تر از قیمت هایی که در اواخر بهمن و اوایل اسفند سال گذشته برای محصولات خود اعلام کردند برای مشتریان فاکتور کنند.