به گزارش اکوایران، اطلاعات منتشر شده از آخرین فروش فوق‌العاده ایران خودرو در سال 1401 نشان می‌دهد بالاخره دنا پلاس با گیربکس اتوماتیک و موتور توربو شارژ توانست در صدر جدول تقاضا قرار بگیرد.

آبی‌های جاده مخصوص روز گذشته بعد از دوبار تمدید مهلت ثبت نام در طرح فروش فوق العاده اسفندماهی خود بالاخره برای این طرح فروش قرعه‌کشی برگزار کردند. ایران‌خودرویی‌ها برای این دور از فروش محصولات خود چهار خودروی سمند سورن پلاس بنزینی، دنا پلاس با موتور توربو شارژ و گیربکس اتوماتیک و همچنین دو عضو خانواده هایما یعنی هایما S7 پلاس و هایما S5 با گیربکس اتوماتیک 6 سرعته را در دسترس متقاضیان قرار دادند. این طرح فروش علاوه بر متقاضیان عادی برای مادران دارای دو فرزند و دارندگان خودروهای فرسوده نیز برگزار شد.

خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص اعلام کرده بود مادران و دارندگان خودروهای فرسوده نیازی به افتتاح حساب وکالتی ندارند اما متقاضیان عادی باید برای شرکت در قرعه‌کشی سمند سورن پلاس بنزینی و دنا پلاس با موتور توربو شارژ و گیربکس اتوماتیک مبلغ 130 میلیون تومان و برای دو عضو چینی سبد محصولاتی ایران خودرو نیز مبلغ 400 میلیون تومان در حساب‌های وکالتی خود ذخیره می‌کردند.

اما این مساله نیز سبب نشد تا طرح فروش ایران خودرو خلوت شود. آخرین دور فورش فوق‌العاده ایران خودرو بیش از دو میلیون و 50 هزار نفر نام‌نویسی کردند که بعد از بررسی‌های مختلف در مجموع نزدیک به یک میلیون و 899 هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند. بررسی اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد دنا پلاس با موتور توربو شارژ و گیربکس اتوماتیک با ثبت بیش از 754 هزار و 700 نفر تقاضا در صدر جدول قرار گرفت که البته این تعداد شامل متقاضیان عادی، مادران دارای دو فرزند و بیشتر و صاحبان خودروهای فرسوده است.

در شرایطی دنا پلاس اتومات توانست این مقام را کسب کند که در طرح‌های فروش فوق‌العاده‌ای که امسال برگزار شد، هرگز گزینه اول مشتریان ایران خودرو نبود و به طور معمول جایگاه سوم یا چهارم را به خود اختصاص می‌داد. بنابراین این محصول با گیربکس اتوماتیک در آخرین فروش فوق‌العاده ایران خودرو در آخرین ماه سال توانست به نوعی دل متقاضیان را ببرد و به تنهایی در صدر جدول تقاضا جا خوش کند.

آبی‌های جاده مخصوص در مجموع پنج هزار دستگاه از این خودرو را پشت ویترین خود قرار داده بودند. پشت سر دنا، سمند سورن پلاس بنزینی قرار داشت. این خودروی سدان نیز حدود 727 هزار و 500 نفر تقاضا را در این دور از فروش فوق‌العاده ایران خودرو به خود دید. تیراژ عرضه سمند سورن پلاس بنزینی نیز چهار هزار دستگاه در نظر گرفته شده بود. متقاضیان از میان دو عضو خانواده هایما رای به مدل S7 پلاس دادند حول و حوش 329 هزار نفر برای این خودروی چینی نام نویسی کردند اما در کمال شگفتی ایران‌خودرویی‌ها تنها 500 دستگاه از این محصول خود را در تیررس انتخاب مشتریان خود قرار دادند. هایما S5 با گیربکس اتوماتیک 6 سرعته نیز با جلب تقاضای حدود 87 هزار و 500 نفر در قعر جدول تقاضا قرار داشت. مدیران ایران خودرو در عرضه هایما S5 کمی دست و دلبازی بیشتری به خرج داده و 800 دستگاه از این خودروی کراس اوور را در اختیار متقاضیان قرار دادند.

آمار آخرین فروش ایران خودرو در سال 1401 نشان می دهد دنا با موتور توربو شارژ و گیربکس اتوماتیک بالاخره رستگار شد و جای خود را در دل مشتریان باز کرد. البته فراموش نکنیم که فقدان رقبایی مانند انواع پژو پارس و انواع پژو 207 در رکوردشکنی دنا با گیربکس اتوماتیک بی‌تاثیر نبوده است.