سخنگوی وزارت صنعت از طرح فروش فوق العاده ایران خودرو انتقاد کرد. چهل و ششمین طرح فروش فوق العاده ایران خودرو برای این خودروساز خوش یُمن نبود و به شکل بی سابقه ای با انتقاد صمت روبرو شد. آن طور که امید قالیباف در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت شرکت ایران‌خودرو متأسفانه نتوانست طرح فروش فوق‌العاده خود در پایان سال را خوب اجرا کند. البته مشخص نیست سخنگوی صمت در حالی که هنوز مهلت ثبت نام در این طرح فروش فوق العاده به اتمام نرسیده و متقاضیان می توانند تا ساعت 24 روز شنبه 20 اسفندماه امسال در آن شرکت کنند به نحوی اجرای این طرح فروش فوق العاده آبی های جاده مخصوص را زیر سوال برده است.

آنطور که روال کار است شرکت های خودروساز هر طرح فروشی را که قصد برگزاری آن را دارند ابتدا با مدیران صمت هماهنگ کرده و بعد از کسب مجوز نسبت به برگزاری آن اقدام می کنند. با توجه به این مسیر هر گاه نیز چالشی در جریان برگزاری طرح فروشی اتفاق افتاده سیاست گذار خودرویی از خودروساز برگزار کننده انتقاد نکرده بلکه با تمدید مدت زمان طرح به دنبال این بوده تا نقص ایجاد شده را برطرف کند. اما در این دور از فروش ایران خودرویی ها مورد غضب صمت قرار گرفت. به نظر می رسد ایران خودرویی ها این طرح فروش را بدون هماهنگی با مدیران صمت و به صورت مستقل در دستورکار قرار دادند شاید این فروش فوق العاده به صورت زیر میزی پیشنهاد و تصویب شده است.

 قالیباف از چالش های بوجود آمده برای متقاضیان در طی کردن مراحل مختلف ثبت‌نام انتقاد کرده است. سخنگوی صمت تاکید کرد وظیفه ایران خودرو پاسخگویی و رفع اشکالات است. این مدیر صمت تاکید کرد وزارت صنعت علاوه بر حمایت از تولید وظیفه دفاع از حقوق مردم را نیز دارد و اجازه تضییع حق متقاضیان را نمی‌دهد. 

آبی های جاده مخصوص برای این طرح فروش فوق العاده دو عضو خانواده هایما یعنی مدل های S7 پلاس و S5 با گیربکس 6 سرعته را به همراه سمند سورن پلاس و دنا با موتور توربو شارژ و گیربکس اتوماتیک در دسترس متقاضیان قرار دادند. متقاضیان برای ثبت نام خانواده هایما باید مبلغ 400 میلیون تومان را در حساب های وکالتی خود ذخیره کنند همچنین برای خرید سمند سورن پلاس و دنا پلاس با گیربکس اتوماتیک نیز نیاز به مسدود کردن 130 میلیون تومان در حساب های یاد شده دارند.