به گزارش اکوایران؛ بازار خودرو اولین روز بعد از تعطیلات هفته جاری را با رشد عجیب 28 تا 140 میلیون تومان آغاز کرد، رشدی که در بسیاری از پرطرفدارهای ایران خودرو چند برابر هفته گذشته بوده است. این رشد در حالی در بازار امروز ثبت شده که به گفته فعالان بازار خودرو افزایش نرخ دلار بیشترین اثر را در این تغییر داشته است. از سوی دیگر براساس سنت هر ساله بازار خودرو در آخرین ماه سال با رشد همراه است، اما به گفته فعالان بازار نوع این رشد از رشد هر ساله نیست.

از سوی دیگر فعالان بازار بر این نکته تاکید می کنند که رشد قیمت بازار را بیش از پیش در رکود فرو برده و بیش از پیش خریداران را از بازار دور کرده است.

در بازار امروز «هایما S7 پلاس» بیشترین رشد قیمت را داشت و 140 میلیون گران شد و از سوی دیگر «دنا پلاس توربو اتوماتیک» هم با افزایش 95 میلیونی راهی بازار شد رشد «دنا معمولی» هم 60 میلیون بود.

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو 207 دنده ای»، «هایما S7 پلاس»، «سمند LX با موتورEF7»، «تارا دنده ای»، «دنا معمولی» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمند LX با موتورEF7 » تنها خودرویی بود که در بازار امروز تغییر قیمت نداشت و  474 میلیونی تومان قیمت گذاری شد. قیمت «هایما S7پلاس» هم امروز با رشد 140میلیون تومانی در بازار قیمت‌گذاری شد و یک میلیارد و 660میلیونی شد این خودرو در طول هفته گذشته رشدی 120 میلیونی داشت.

اما «تارا دنده ای» هم در بازار 735میلیون تومان قیمت خورد و 55 میلیون تومان در یک روز گران شد این خودرو در طول هفته گذشته رشدی 47 میلیونی داشت. از سوی دیگر ارزیابی‌ها نشان دهنده آن است که در میان خانواده دنا هم «دنامعمولی» در بازار 690 میلیون تومان قیمت گذاری شد و رشدی 60 میلیونی را تجربه کرد، نکته جالب اینجاست که این خودرو در طول هفته گذشته 10 میلیون رشد قیمت داشت. ام «دنا پلاس توربو اتومات» هم در بازار 880 میلیون تومان قیمت خورد و افزایشی 95 میلیون تومانی داشت. دنا پلاس توربو اتومات هفته گذشته در مجموع رشدی 20 میلیونی داشت.

اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز «پژو 207 دنده‌ای» هم در بازار 710 میلیون تومان قیمت گذاری شد و رشدی 28 میلیونی را تجربه کرد.

ایران اکو 30