ایران خودرویی ها برنامه ریزی کردند تا پژو 207 تیپ 5 را در بورس کالا عرضه کنند. این محصول که بعد از حذف 206 قرار است در خطوط تولید ایران خودرو تولید شود. آن طور که ایران خودرویی ها برنامه ریز کرده اند تا پایان سال جاری در مجموع 15 هزار و 500 دستگاه انواع پژو 207 شامل پژو 207 اکسل کاسه ای، پژو 207 با گیربکس اتوماتیک و سقف معمولی و پژو 207 تیپ 5 از سوی این خودروساز روی تابلوی بورس کالا خواهند رفت. خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص قصد دارد از پژو 207 اکسل کاسه ای 10 هزار دستگاه، از پژو 207 با گیربکس اتوماتیک و سقف معمولی دو هزار دستگاه و از محصول جدید خود یعنی پژو 207 تیپ 5 نیز سه هزار و 500 دستگاه عرضه کند. نکته قابل توجه در مورد فروش این خودرو این است که این خودرو هیچگاه از مسیر دیگری فروخته نشده و قرار است برای اولین بار از مسیر بورس کالا عرضه شود.

زمان بندی ایران خودرویی ها نشان می دهد این محصول جدید طی یک مرحله فروش و در هفته اول اسفندماه فروخته خواهند شد. از آنجایی که این اولین مرحله از فروش پژو 207 تیپ 5 است قیمت پایه آن مشخص نیست و باید منتظر ماند تا اطلاعیه بورس کالا در ارتباط با فروش این محصول جدید ایران خودرو منتشر شود. البته مشخص نیست با توجه به ترکیب پژو 207 و پژو 206 استقبال مشتریان از این خودرو چگونه خواهد بود؟ اما به نظر می رسد این محصول چندان نتواند نظر متقاضیان را به خود جلب کند. زیرا تجربه نشان داده بازار ایده های تلفیقی مدیران خودروساز را پس می زند.       

 


ششمین قسمت از سری‌مستندهای «دختران ایران» با عنوان «دختری با کفش‌های کتانی» را این‌بار درباره شادی عبدالوند در اکوایران ببینید: