ایران خودرویی ها لیست محصولاتی که تا پایان سال جاری در جاده بورس کالا آفتابی خواهد شد را منتشر کردند. این خودروساز با توجه به مجوزهایی که برای عرضه خودرو از بورس کالا دریافت کرده می تواند انواع تارا، پژو 207 و دنا را به همراه تنها محصول مونتاژی خود یعنی خانواده هایما را از مسیر بورس کالا در دسترس متقاضیان قرار دهد.

خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص با توجه به محصولات مجوزدار خود برای فروش بورسی تارا اتوماتیک، پژو 207 تیپ 5، پژو 207 اکسل کاسه‌ای، پژو 207 اتوماتیک سقف فلزی، دنا پلاس دستی اکسل کاسه‌ای، دنا پلاس توربو اتوماتیک و گروه هایما را به خط کرده است.

بررسی لیست اسامی محصولات بورسی ایران خودرو نشان می دهد گروه پژو 207 شامل مدل دستی و اتومات آن، دنا شامل مدل دستی و اتومات آن روی تابلوی بورس کالا خواهند رفت. خانواده هایما هم قرار است از سوی ایران خودرو از مسیر بورس کالا در دسترس متقاضیان قرار گیرند. در این میان تنها خانواده تارا با مدل اتومات تا پایان سال روی تابلوی بورس کالا خواهد رفت و ایران خودرویی ها تا پایان سال دیگر برنامه ای برای عرضه تارا با گیربکس دستی ندارند. بنابراین می توان گفت این خودروساز با عرضه پنج هزار دستگاه از این خودرو که امروز نهایی شد پرونده فروش تارا با گیربکس دستی را برای سال 1401 بست. این خودرو امروز با قیمت پایه 256 میلیون تومان و 500 هزار تومان کار خود را روی تابلوی بروس کالا استارت زد و در نهایت با قیمت پایه نهایی 460 میلیون و 500 هزار تومان به کار خود پایان داد. با توجه به هزینه های جانبی مانند مالیات و عوارض در نهایت تارا با گیربکس دستی با قیمت حدود 534 میلیون تومان برای مشتریان تمام شد. با توجه به قیمت بازاری حول و حوش 645 میلیون تومانی مشتریانی که تواستند از مسیر بورس کالا به این خودرو دسترسی پیدا کنند سودی بیش از 110 میلیون تومانی به جیب زدند. با توجه به اینکه برنامه عرضه این خودرو در سال 1402 مشخص نیست و این احتمال وجود دارد که شورای رقابت بار دیگر فروش بورسی خودرو را به کما ببرد بنابراین می توانیم خریداران تارا با گیربکس دستی را خوشبخت بدانیم که در آخرین فروش سال 1401 توانستند این خودرو را در اختیار بگیرند. زمان عرضه تاراهای فروخته شده 17 خردادماه سال آینده عنوان شده است.    

 

 


ششمین قسمت از سری‌مستندهای «دختران ایران» با عنوان «دختری با کفش‌های کتانی» را این‌بار درباره شادی عبدالوند در اکوایران ببینید: