وزیر اقتصاد و دارایی در جلسه مهمی پیگیر نگرانی سهامداران درباره ادامه عرضه خودرو در بورس کالا خواهد شد.

این جلسه قرار است در شرایطی برگزار شود که در چند روز اخیر شورای رقابت و شورای عالی بورس در ارتباط با تداوم عرضه خودرو در بورس کالا رو در روی هم قرار گرفته اند. شورای رقابت مخالف ادامه رنود فعلی فروش خودرو روی تابلوی بورس کالا است این در حالیست شورای عالی به دنبال ادامه روند فعلی است. اما در این میان سهامداران زنجیره خودروسازی بخصوص دو خودروساز بزرگ کشور نگران این هستند که عرضه خودرو که توانسته تا حدودی خودروشازان را از بحران خارج کند با ورود شورای رقابت متوقف شود.

احسان خاندوزی به دنیال این است تا در جلسه ای که تسنیم خبر داده امروز برگاز خواهد شد موافقان و مخالفان را دور یک میز جمع کند تا بتواند راهکاری برای کاهش نگرانی هایی که سهامداران دارند،ر بیابد.

آن طور که شنیده می شود قرار است در این جلسه علاوه بر وزیر اقتصاد و دارایی و رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، اعضای شورای رقابت و شورای عالی بورس حضور داشته باشند.

چنانچه خروجی این جلسه تداوم عرضه بورسی خودرو باشد این سیگنال به بازار سرمایه منتقل خواهد شد که زنجیره خودروسازی در جاده خروج از زیان انباشته حرکت کرده و می توانند در یک بازه زمانی میان مدت با اهرم فروش بورس در کنار اصلاح ساختار به سوددهی برسند. اما چنانچه شورای ر قابت بخواهد در دور جدید ورودش به خودرو همچنان همان رویه گذشته را در تعیین قیمت محصولات تولیدی شرکت های خودروساز در پیش گیرد نه تنها خودروسازان در جاده خروجی از زیان انباشته حرکتی نخواهند کرد که به سمت باتلاق زیان دهی به سرعت بیشتری حرکت می کنند و این می تواند در ادامه به مرگ دومین صنعت بزرگ کشور منجر شود.