به گزارش اکوایران؛ ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که امروز پرطرفدارهای ایران خودرو با افت 2 تا 15 میلیون در بازار قیمت‌گذاری شدند؛ افتی که نشان از تاثیر نرخ دلار در بازار دارد.  طی روزهای اخیر بازار خودرو به دفعات رشد قیمت را تجربه کرد و این رشد در ««هایما S7 پلاس» به 150 میلیون رسید، اما امروز با افت نرخ دلار این خودرو بیشترین کاهش قیمت را تجربه کرد و با افتی 15 میلیونی راهی بازار شد؛ با این شرایط تا به امروز پیش‌بینی فروشندگان خودرو در روز اوج قیمت درست از آب در آمد. به گفته فعالان بازار خودرو شنبه گذشته همزمان با افزایش عجیب قیمت خودرو در بازار خریداران و فروشندگان بالاخره وارد بازار شدند. با این تفاوت که خریداران به امید رشد قیمت در روزهای آتی وارد بازار شدند و فروشندگان سعی داشتند تا از رشد عجیب خودرو سودی به دست آورند و با توجه به قیمت خودرو بازار امروز می توان گفت فروشندگان روزهای گذشته اخیر برنده بازار بودند.

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو 207 دنده ای»، «هایما S7 پلاس»، «سمند LX با موتورEF7»، «تارا دنده ای»، «دنا معمولی» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمند LX با موتورEF7» در بازار امروز 453 میلیونی تومان قیمت گذاری شد و افت 2 میلیون تومانی را ثبت کرد. اما «هایما S7پلاس»که ابتدای هفته جاری را با رشد 150 میلیونی آغاز کرده بود امروز در بازار افت 15 میلیونی داشت  و یک میلیارد و 350 میلیون تومان قیمت خورد.

«تارا دنده ای» هم در بازار با افت 6 میلیونی در بازار 607 میلیون تومانی ماند. از سوی دیگر ارزیابی‌ها نشان دهنده آن است که خانواده دنا هم امروز افت قیمت داشتند و با این شرایط «دنامعمولی» در بازار 605 میلیون تومان قیمت گذاری شد و افت 5 میلیونی را ثبت کرد و «دنا پلاس توربو اتومات» هم در بازار 750 میلیون تومان قیمت خورد و افتی 2 میلیونی را تجربه کرد. اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز «پژو 207 دنده‌ای» که در ابتدای هفته جاری رکوردار رشد قیمت بود امروز با افت 10 میلیونی در بازار 652 میلیون تومان قیمت گذاری شد. 

ایران اکو 4