به گزارش اکوایران و به نقل از اقتصادنیوز، رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز «پژو 207 دنده ای» و «سمند LX با موتورEF7» تنها خودروهایی بودند که در میان پرطرفدارهای ایران خودرو با رشد قیمت راهی بازار شدند و سایر محصولات بدون تغییر در بازار قیمت‌گذاری شدند.

آرامش امروز در شرایطی در بازار ایران خودوریی‌ها رقم خورد که روز گذشته پرطرفدارهای ایران خودرو جهش عجیب قیمت در یک روز داشتند و جهش قیمت در این بازار به 150 میلیون تومان نیز رسید. برخی فعالان بازار خودرو آرامش امروز پرطرفدارهای ایران خودرو را به نوسان اندک نرخ دلار نسبت می دهند و برخی دیگر اعلام خبر ورود خودروهای وارداتی از 4 بهمن به بورس کالا را دلیل این آرامش می دانند.

 اما آنچه فعالان بازار خودرو در این میان به آن اشاره می کنند به حضور واسطه‌ها و فروشنده ها در بازار دو روز گذشته باز می گردد. به گفته فعالان بازار خودرو واسطه‌ها برای خرید آمده بودند و امید رشد قیمت در روزهای آتی را داشتند و فروشنده‌ها هم با توجه به افزایش قیمت‌ها سعی داشتند تا از این بازار سودی به دست آورند. به گفته فعالان این بازار فروشندگان بازار معتقدند که سقف قیمت زده شده و بهترین زمان برای فروش فرا رسیده است، اما در خصوص صحت این پیش‌بینی باید کمی صبر کرد.  

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو 207 دنده ای»، «هایما S7 پلاس»، «سمند LX با موتورEF7»، «تارا دنده ای»، «دنا معمولی» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمند LX با موتورEF7» در بازار امروز456 میلیونی تومان قیمت گذاری شد و افزایش یک میلیون تومانی را ثبت کرد. اما «هایما S7پلاس»که روز گذشته رشد 150 میلیونی را تجربه کرده بود امروز در بازار بدون تغییر یک میلیارد و 430 میلیون تومان قیمت خورد.

«تارا دنده ای» هم در بازار بدون تغییر 615 میلیون تومانی ماند. از سوی دیگر ارزیابی‌ها نشان دهنده آن است که خانواده دنا هم امروز هم تغییر قیمتی نداشتند و با این شرایط «دنامعمولی» در بازار 605 میلیون تومان قیمت گذاری شد و «دنا پلاس توربو اتومات» هم در بازار 760 میلیون تومان قیمت خورد. اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز «پژو 207 دنده‌ای» رکوردار پرطرفدارهای ایران خودرو بود و در بازار 660 میلیون تومان قیمت گذاری شد و رشدی 10میلیونی را تجربه کرد.   

ایران اکو