ایران خودرو جدیدترین طرح فروش خود را کلید زد. این طرح فروش فوق العاده از فردا با ارائه چهار محصول کلید خواهد خورد. ایران خودرویی ها هفته گذشته را به پاسخگویی به مدیران صمت بابت عرضه جدیدترین عضو سبد محصولاتی این خودروساز به مدیران خود گذراندند. آبی های جاده مخصوص بابت عرضه هایما S8 خارج از مسیرهای تکلیفی باز خواست شدند و سخنگوی صمت از لغو فروش این محصول مونتاژی چینی به مدیران ارشد ایران خودرو خبر داد. برگزاری فروش فوق العاده از سوی خودروساز کیلومتر 14 جاده مخصوص را می توان به عنوان به دست آوردن دل صمت ارزیابی کرد.

اما ایران خودرویی ها چه خودروهایی را برای عرضه از سبد محصولاتی خود خارج کردند. سمند سورن پلاس دو گانه سوز، پژو پارس سال سفارشی (ELX) با موتور XU7P، پژو پارس سال سفارشی با موتور XU7P و رانا پلاس محصولاتی هستند که ایران خودرویی ها قصد برگزاری فروش فوق العاده برای آنها را دارند.

پژو پارس سال سفارشی (ELX) با موتور XU7P و رانا پلاس با رنگ های خاکستری، مشکی، سفید و نقره ای در تیررس متقاضیان قرار دارند.

سمند سورن پلاس دوگانه سوز با رنگ های سفید، مشکی، خاکستری متال و آبی کبود فروخته خواهند شد. اما پژو پارس سال سفارشی با موتور XU7P به لحظ تنوع رنگ در رتبه چهارم قرار دارند. ایران خودرویی ها همچنان این خودروها را با قیمت های تکلیفی صمت در اختیار متقاضیان قرار می دهند و خبری از تعیین قیمت این خودروها با اهرم بورس کالا نیست.

سمند سورن پلاس دو گانه سوز با قیمتی حدود 282 میلیون و 200 هزار تومان در صدر جدول این طرح فروش فوق العاده به لحاظ قیمتی قرار دارد. رانا پلاس نیز با قیمتی حول و حوش 215 میلیون تومانی پشت سر سمند سورن پلاس دو گانه سوز در جاده قیمتی عرضه فروش فوق العاده ایران خودرو قرار دارد. پژو پارس سال سفارشی (ELX) با موتور XU7P نیز با قیمتی نزدیک به 209 میلیون تومان در رتبه سوم جدول یاد شده قرار دارد و دیگر پژو پارس عرضه شده یعنی پژو پارس سال سفارشی با موتور XU7P نیز با قیمت حدود 185 میلیون تومان در انتهای جدول قیمتی این فروش فوق العاده جاخوش کرده است.

سوالی که ذهن متقاضیان حاضر در این فروش فوق العاده را به خود مشغول کرده این است که هر یک از محصولات یاد شده چه فاصله قیمتی با بازار دارند؟ به عبارت دیگر حاشیه سود برای خرید هر یک خودروهای  عرضه شده در این فروش فوق العاده چقدر است؟

پژو پارس سال سفارشی (ELX) با موتور XU7P و پژو پارس سال سفارشی با موتور XU7P رقابتی را برای واریز سود بیشتر به حساب خریداران از طرح فروش فوق العاده ایران خودرو آغاز کردند. بررسی قیمت های بازاری دو خودروی یاد شده نشان می دهد پژو پارس سال سفارشی (ELX) با موتور XU7P توانسته دیگر عضو خانواده پژو را پشت سر بگذارد. چنانچه متقاضیان بتوانند پژو پارس سال سفارشی (ELX) با موتور XU7P را از کارخانه خریدارای کنند سودی حدود 300 میلیون تومانی را به حساب خود واریز می کنند. خرید پژو پارس سال سفارشی با موتور XU7P با قیمت کارخانه و فروش آن در بازار سودی حول و حوش 295 میلیون تومانی را برای برندگان این قرعه کشی به همراه دارد. سمند سورن پلاس دوگانه سوز نیز هنوز قیمت بازاری مشخصی ندارد زیرا هنوز در بازار آفتابی نشده و رانا پلاس نیز با توجه به قیمت حدود 215 میلیون تومانی سودی حول و حوش 230 میلیون تومانی را برای متقاضیان به همراه می آورد.

این طرح فروش علاوه بر متقاضیان عادی برای مادران دارای دو فرزند و بیشتر در راستی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برگزار خواهد شد. دارندگان خودروهای فرسوده هم خود را آماده کنند تا در طرحی که به منظور اسقاط خودروهای فرسوده از سوی ایران خودرو همزمان با فروش فوق العاده یاد شده برگزار می شود، شرکت کنند.

این طرح فروش برای تمامی متقاضیان اعم از عادی، مادران دارای دو فرزند و بیشتر و دارندگان خودروهای فرسوده از فردا (یکشنبه) ساعت 10 صبح آغاز خواهد شد و تا روز دوشنبه 20 دی ماه سال جاری ادامه دارد.