بررسی قیمت های خودروهای پرتیراژ دو خودروساز بزرگ کشور نشان می دهد قیمت خودرو بعد از یک روز که روند زولی را در پیش گرفته بود بار دیگر به مدار صعودی بازگشت.

بازار خودروهای پرتقاضا روز شنبه را در شرایطی آغاز کرد که به واسطه ریزش نرخ ارز قیمت های این خودروها نیز در سرازیری قرار گرفته بود. روز گذشته قیمت خودروهای پرتیراژ حداقل افتی 4 میلیون و 5 میلیون تومانی را به خود دیدند. به رغم افت قیمت در اولین روز هفته اما بازار خودرو امروز را با رشد قیمت سپری کرد. بررسی قیمت های خودروهای پرتقاضا نشان می دهد هایما S7 پلاس رشدی حوالی 50 میلیون تومانی را تجربه کرد. این خودروی مونتاژی ایران خودرو در حالی روز گذشته با قیمت یک میلیارد و 330 میلیون تومان به کار خود پایان داده بود اما امروز توانست قیمت خود را تا حوالی یک میلیارد و 380 میلیون تومان بالا بکشد. در میان محصولات سایپا نیز شاهین رشد قیمتی حول و حوش 13 میلیون تومانی را به خود دید. این خودرو که به تازگی به مرکز توجه مشتریان بازار رها یافته امروز با قیمتی حدود 525 میلیون تومان قابل خریداری بود. دنده پلاس با گیربکس اتوماتیک نیز رشدی 12 میلیون تومانی را در کارنامه خود ثبت کرد. این خودروی سدان از سوی فروشندگان با قیمت نزدیک به 710 میلیون تومان عرضه شد.

اما کمترین رشد قیمت را به نسبت روز گذشته تیبا 2 به نام خود ثبت کرد. این خودروی هاچ بک (بدون صندوق) به نسبت روز گذشته رشدی دو میلیون تومانی را به خود دید. این محصول خودروسازی سایپا امروز با قیمت حول و حوش 297 میلیون تومان در بازار آفتابی شد. اما در میان محصولات ایران خودرو سمند با موتور EF7 تغییر قیمتی را به نسبت روز گذشته تجربه نکرد و با همان حدود 447 میلیون تومان در بازار معامله شد. کوییک معمولی و کوییک R  به ترتیب حدود 296 میلیون تومان و 305 میلیون تومان قیمت خوردند. دنا معمولی نیز به کمک اهرم رشد قیمت سه میلیون تومانی قیمت خود را به حوالی 583 میلیون تومان رساند.

پژو 207 با گیربکس دستی به رغم عرضه ای که امروز در بورس کالا داشت به نسبت روز اول هفته رشدی 10 میلیون تومانی را در کارنامه خود ثبت کرد و خریداران باید برای در اختیار گرفتن این خودرو حساب های خود را پیش از حضور در بازار حول و حوش 585 میلیون تومان شارژ می کردند.